.jpg - پخت سریع برنج

پخت سریع برنج

مشهد برنجمشهد برنج
1,354 بازدید
پخت سریع برنج

برنج در سراسر جهان جایگاه ویژه‌ای در تامین غذای مردم دارد. این محصول پرکاربرد در جوامع مختلف روش‌های پخت گوناگونی دارد. پخت سریع برنج با چند روش ساده انجام می‌شود. برای این موضوع روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر قصد دارید به صورت فوری و سریع برنج طبخ کنید، در ادامه مقاله روش‌هایی را که برایتان شرح می‌دهیم، انجام دهید.

روش های پخت سریع برنج

در ادامه دو روش برای پخت سریع برنج را بررسی می‌کنیم:

روش اول پخت سریع برنج

در روش اول پخت سریع برنج ابتدا برنج را ۳ الی ۴ بار با آب ولرم بشورید. سپس به اندازه یک بند انگشت آب سرد روی آن بریزید و سپس روغن و نمک بزنید و قابلمه را روی گاز با شعله زیاد بگذارید. بعد از آن آب برنج را یکی دو بار هم بزنید. زمانی که آب برنج تمام شد، برنج‌ها را از دور قابلمه بصورت مخروط جمع کنید و در چهار طرف و وسط برنج، 5 سوراخ با دسته کفگیر ایجاد کنید. سپس دمکنی را با شعله زیاد تا ۳۰ ثانیه بگذارید. سپس شعله گاز را بسیار کم کنید. با این روش کته شما حدود  ۳۵ الی ۴۵دقیقه آماده است.

برای مطالعه مقاله خواص برنج قهوه ای؛ ۱۴ فایده‌‌ای که این خوراکی برای سلامتی دارد کلیک کنید

روش دوم پخت سریع برنج

در روش دوم پخت سریع برنج در ابتدا مقداری برنج را بشورید. سپس به اندازه یک بند انگشت و کمی بیشتر از سطح برنج آب می‌ریزید. بعد از آن نمک و روغن را اضافه کنید. قابلمه را روی شعله گاز بگذارید. بعد از اینکه آب برنج گرفته شد، دمکنی را بگذارید. با این روش پخت سریع برنج 20 دقیقه دیگر برنج شما آماده است.

روش سوم پخت سریع برنج

در  روش سوم از پخت سریع برنج ابتدا دو قابلمه را آب کنید و بگذارید جوش بیاید. در یکی از قابلمه‌ها برنج‌ها را بجوشانید و آبکش کنید. سپس نمک آن را اندازه کنید. (اگر شور است آب سرد بریزید تا شوری آن‌ از بین رود). بعد از آن آبکش را روی قابلمه دیگر که در حال جوشیدن است قرار دهید و درب آن را بگذارید. در این صورت بخار با شدت زیاد به برنج‌ها برخورد می‌کند و در کمتر از 5 دقیقه برنج دم می‌کشد و آماده است.

معمولا از این روش پخت سریع برنج در رستوران‌ها که تعداد دقیق غذا معلوم نیست، استفاده می‌کنند. در واقع تعداد تقریبی برنج آبکش می‌کنند و برای هر سفارش روی بخار یک آبکش می‌گذارند. اگر دقت کرده باشید غذای رستوران با کره سرو می‌شود. به این دلیل که در این روش نمی‌توان روغن زد و نیز ته دیگی هم وجود ندارد.

روش چهارم پخت سریع برنج

در این روش پخت سریع برنج شب قبل یا صبح قبل برنج را آبکش کنید، البته دقت کنید که کمی آن را خشک بردارید. سپس ته دیگ برنج را آماده کنید و برنج را داخل قابلمه بریزید. بعد از آبکش کردن، قابلمه را داخل یخچال قرار دهید. سپس ظهر برنج را کمی آب و روغن دهید و آن را دم کنید. در این روش نیز، پس از مدت کوتاهی برنج شما آماده می‌شود.

حل کردن سوختگی و شوری برنج و سایر مشکلات آن

در ادامه مقاله روش‌هایی را برای حل کردن مشکلاتی که در هنگام پخت برنج به وجود می‌آید، ذکر می‌کنیم:

1- از بین بردن بوی سوختگی برنج

  • یک عدد پیاز را پوست بگیرید و در داخل برنج فرو کنید، با این شیوه، پیاز بوی سوختگی را به خود می‌گیرد.
  • روش دوم برای رفع بوی سوختگی برنج به این صورت است که یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.

152 1526240 high quality pakistani rice - پخت سریع برنج

2- از بین بردن شوری برنج

اگر قبل از آبکش کردن برنج متوجه شدید که برنج شما شور شده است، هنگامی که می‌خواهید برنج را آبکش کنید، آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید. ولی اگر بعد از آبکش کردن برنج متوجه شدید که برنجتان شور است، دیگر چاره‌ای برای برطرف کردن شوری آن ندارید. مگر این که خورشت را بی‌نمک درست کنید.

3- برطرف کردن بی نمکی برنج

اگر بر اثر فراموشی برنجتان بی‌نمک شده است، اصلاً نگران نباشید، زمانی که می‌خواهید برنج را بکشید، مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی روغن و آب مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این شیوه بی‌نمکی برنج شما رفع می‌شود. توجه داشته باشید که هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید، به این علت که نمک در روغن حل نمی‌شود.

4- از بین بردن بوی نامطبوع برنج

اگر برنج خشک شما به هر علتی بو گرفت، برنج را روی یک سطح پهن کنید. البته دقت کنید که برنج حتما در سایه باشد تا بوی نامطبوع آن از بین برود. به این دلیل که اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می‌شود و برنج حالت خود را از دست می‌دهد و زمانی که آن را داخل آب جوش می‌ریزید از هم پاشیده می‌شود.

خرید برنج

اگر قصد دارید برای خرید انواع برنج از جمله برنج پاکستانی به صورت اینترنتی اقدام کنید، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را برای خرید خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع برنج‌ها، مستقیم و بدون واسطه محصولات مقرون به صرفه و مرغوب را به دست شما می‌رساند و می‌توانید با خیالی آسوده از این فروشگاه خرید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های پخت سریع برنج را بررسی کردیم. بنابراین اگر شما به هر دلیلی به پخت سریع و فوری برنج نیاز دارید، می‌توانید روش‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم را مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این شیوه‌هایی را برای حل مشکل بوی سوختگی برنج و شوری و یا بی‌نمکی برنج عنوان و بررسی کردیم.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت