پرفروش‌ترین برنج ایرانی

مشهد برنجمشهد برنج
1,274 بازدید
برنج ایرانی

یکی از تولیدکنندگان بزرگ برنج در جهان کشور ایران است. باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی در ایران، بیشترین کشت برنج در شمال ایران است. ماده غذایی برنج در بین مردم ایران محبوبیت زیادی دارد و هر خانواده ایرانی بر اساس بودجه‌ای که دارد؛ می‌تواند یکی از انواع برنج شمال ایرانی را برای مصرف انتخاب کند. در انتخاب پرفروش‌ترین برنج ایرانی عواملی مانند کیفیت، طعم، عطر و قیمت آن تأثیر زیادی دارد. در مناطق شمالی کشور به دلیل خاک حاصلخیز و رطوبت مناسب، بیشترین میزان کشت برنج انجام می‌شود. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌های ایرانی و خارجی به معرفی انواع و پرفروش‌ترین برنج‌های ایرانی می‌پردازیم.

برنج

انواع برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی باتوجه‌به زمان و منطقه کشت و نوع بذر، از عطر و طعم‌های خوبی برخوردار هستند. بر اساس دانه‌بندی، برنج ایرانی و انواع آن به سه دسته دانه کوتاه، دانه متوسط و دانه بلند تقسیم می‌شوند. در حالت کلی برنج ایرانی به 4 دسته تقسیم می‌شود که هرکدام زیر مجموعه‌هایی دارند. این 4 دسته عبارت‌اند از:

1. برنج صدری

برنج صدری یکی از انواع برنج است که در شمال کشور کشت می‌شود و دارای مشخصات ظاهری رنگ سفید مایل به کرم و دانه‌های کشیده است. برنج صدری پخت، طعم و عطر بی‌نظیری دارد و شامل صدری هاشمی، صدری دم سیاه، علی کاظمی، صدری دم سفید، شاه‌پسند و حسن سرایی است. در بین ارقام برنج صدری نام‌برده پر فروش‌ترین برنج ایرانی آن، برنج صدری هاشمی و علی کاظمی است.

2. برنج پرمحصول

از انواع برنج ایرانی می‌توانیم برنج پرمحصول را نام ببریم که با ایجاد تغییرات ژنتیکی بر روی برنج محلی شمالی، تولید می‌شوند. برنج پرمحصول پربار و به دلیل کشیدگی بعد از پخت، ظاهر مجلسی و خوبی دارد. ارقام برنج‌های پرمحصول در بازار زیاد هستند که می‌توانیم برنج‌های شیرودی، فجر، هراز، آمل، خزر و غیره را نام ببریم. پرفروش‌ترین برنج ایرانی پرمحصول برنج شیرودی و فجر است.

برای مطالعه مقاله «برنج سرگل چیست؟» کلیک کنید.

3. برنج طارم

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برنج ایرانی برنج طارم است که در کنار خوش‌عطر و خوش پخت بودن، ری و لعاب خوبی دارد. بیشترین میزان برنج تولیدی در شمال کشور برنج طارم است که از ارقام آن می‌توانیم برنج‌های طارم بینام، هاشمی محلی، سنگ طارم، دیلمان، امیری و…. را نام بریم. در بین انواع برنج طارم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین آن‌ها، برنج طارم هاشمی است.

4. برنج گرده

آخرین دسته از انواع برنج ایرانی، برنج گرده است که در استان‌های فارس، اصفهان و به‌خصوص خوزستان کشت می‌شوند. در مقایسه با برنج‌های شمال، برنج گرده توپر و دانه کوتاه است. ارقام برنج گرده که همانند برنج‌های شمال عطروطعم فوق‌العاده‌ای دارند؛ شامل برنج لنجان، چمپا و عنبربو است. برای مصرف روزانه انواع برنج گرده مناسب هستند. پرفروش‌ترین برنج گرده، برنج عنبربو است که علاوه بر طبع گرم، عطر و کیفیت مناسبی دارد.

برنج گرده

بهترین برنج ایرانی

گران‌ترین و بهترین برنج ایرانی موجود در بازار، برنج کشت دوم است. برنج کشت دوم در استان مازندران و در پاییز کشت می‌شود. عطر و بوی بی‌نظیر برنج کشت دوم و خوش پخت بودن آن، بهترین ویژگی این برنج است. بهترین برنج ایرانی کشت دوم، برنج طارم هاشمی و برنج امرالهی مازندران است. ناگفته نماند که هر دو برنج علاوه بر کیفیت بسیار عالی، قیمت بالایی هم دارند.

پرفروش‌ترین برنج ایرانی

در منطقه شمال ایران کشت برنج به‌صورت گسترده انجام می‌شود و ارقام مختلف برنج در بازار موجود است. در دسته پرفروش‌ترین برنج ایرانی می‌توانیم برنج هاشمی را نام ببریم که بعد از پخت، کیفیت بسیار خوبی دارد. برنج طارم هاشمی و برنج صدری هم در دسته پرفروش‌ترین برنج‌های ایرانی می‌گیرند که برنج صدری، به دلیل قیمت خوب، برای مصرف روزانه مناسب ترست.

ویژگی‌های پرفروش‌ترین برنج ایرانی

برنج هاشمی پرفروش‌ترین برنج ایرانی است که در استان گیلان و شهرهای آن بیشترین منطقه کشت را به خود اختصاص داده است. دانه‌های برنج هاشمی کشیدگی بسیار خوبی دارند و بعد از پخت دارای ظاهر مجلسی و زیبایی است. رنگ‌دانه‌های برنج سفید استخوانی مایل به کرم است و طعم و عطر بی‌نظیری دارد.

برای مطالعه مقاله «برنج طارم استخوانی» کلیک کنید.

خرید پرفروش‌ترین برنج ایرانی

خرید برنج ایرانی به‌صورت واسطه و بدون واسطه انجام می‌شود. برای خرید پرفروش‌ترین برنج ایرانی پیشنهاد می‌کنیم که آن را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. با حذف واسطه و خرید مستقیم به‌صورت اینترنتی، می‌توانید انواع برنج ایرانی را با قیمت مناسب و کیفیت خوب تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با پرفروش‌ترین برنج ایرانی آشنا کنیم. مزیت انواع برنج‌های ایرانی این است که همگی عطر و بوی بی‌نظیری دارند و بسیار خوش پخت هستند. امروزه به‌راحتی می‌توانید در هرجای ایران که باشید؛ از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برنج، آنلاین خرید کنید. با مراجعه به وب‌سایت مشهد برنج می‌توانید انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را باکیفیت و قیمت خوب خریداری کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

5 پاسخ به “پرفروش‌ترین برنج ایرانی”

  1. سلام من اشپز هستم و از این نوع برنج استفاده میکنم فووق العادس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت