.jpg - قیمت برنج سبوس‌دار

قیمت برنج سبوس‌دار

مشهد برنجمشهد برنج
1,141 بازدید
برنج سبوس دار

باتوجه‌به اینکه برنج یکی از پرمصرف‌ترین غلات در بیشتر کشور‌ها محسوب می‌شود بیشتر افراد آن را یک ماده غذایی چاق‌کننده می‌دانند. افرادی که نگران چاق شدن هستند ممکن است به همین دلیل برنج را از وعده‌های غذایی حذف کنند. اما باتوجه‌به خواص و مواد مغذی و مفیدی که برای بدن در برنج وجود دارد حذف کامل این غذا کار درستی نیست. استفاده کم و متناسب و همچنین استفاده از برنج باکیفیت و مرغوب نه‌تنها موجب چاقی نمی‌شود، بلکه به‌سلامتی بدن نیز کمک می‌کند. برنج به‌طورکلی انرژی بسیار، انواع ویتامین‌های ضروری و مواد مغذی را برای بدن شما تأمین می‌کند. برنج انواع مختلفی دارد، برنج سبوس‌ دار یکی از بهترین برنج‌ها با خاصیت‌های فراوان است.

برای مطالعه مقاله «خرید برنج از کشاورز» کلیک کنید.

برنج سبوس‌ دار چیست؟

به‌طورکلی برای تولید برنج سبوس‌ دار زمانی که آن را به‌صورت شلتوک برداشت می‌کنند، قبل از اینکه پوسته برنج را جدا کنند آن را با بخار آب و یا آب داغ حرارت می‌دهند. این حرارت بالا سبب می‌شود تا تمامی ویتامین‌ها و املاحی که درون پوسته قرار دارد، به مغز برنج منتقل شوند. بعد از خشک‌کردن برنج پوسته آن را جدا می‌کنند. در نهایت دانه‌های برنج باتوجه‌به جذب ویتامین‌ها و املاح و رنگ قرمزـقهوه‌ای که دارد، کاملاً قهوه‌ای می‌شوند که این همان برنج قهوه‌ای یا برنج سبوس‌دار است.

باتوجه‌به این فرایند حرارتی که دانه‌های برنج می‌بینند، به برنج سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای، برنج پیش پخت شده نیز می‌گویند.

9 - قیمت برنج سبوس‌دار

خواص برنج سبوس دار

برنج سبوس دار خواص و فواید بسیار زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهار فشارخون به دلیل نداشتن چربی مضر و کلسترول
  • جلوگیری از بروز سرطان‌های مختلف به دلیل داشتن فیبرهای غیرمحلول
  • درمان بیماری‌های پوستی و تأخیر در روند پیری پوست به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در برنج سبوس دار
  • منبع فوق‌العاده برای تأمین انرژی به دلیل داشتن مقادیر زیادی کربوهیدرات

تقویت سیستم ایمنی بدن، تنظیم عملکرد تیروئید، تقویت استخوان‌ها و عصب‌ها، جلوگیری از بروز سردردهای میگرنی نیز از دیگر خواص بی‌نظیر برنج سبوس‌دار محسوب می‌شوند.

عامل مؤثر در افزایش قیمت برنج سبوس دار

باتوجه‌به اینکه برنج سبوس‌دار از غلات پرمصرف در جنوب شرق آسیا و به‌ویژه کشور‌هایی مانند هند و پاکستان است، بیشترین برنج‌های سبوس‌ دار موجود در بازار را برنج‌های وارداتی تشکیل می‌دهند. برنج سبوس‌دار در میان مردم کشورهای جنوب غرب آسیا طرف‌داران بسیاری دارد و بیشتر از برنج سفید مصرف می‌شود. در کشور ما علاوه بر اینکه برنج سفید از غلات اصلی محسوب می‌شود، در بیشتر رژیم‌های غذایی این‌ روزها شاهد حضور پررنگ برنج قهوه‌ای یا برنج سبوس‌دار نیز هستیم. برنج سبوس دار باتوجه‌به خواص و فواید بی‌نظیری که دارد مورد توجه بسیاری از افراد که به دنبال حفظ سلامتی خود هستند قرار گرفته است. به دلیل استقبال از برنج سبوس‌دار، بخش عمده برنج‌های سبوس‌دار از کشورهای دیگر مانند پاکستان وارد می‌شود.

باتوجه‌به واردات برنج سبوس‌دار از کشورهای دیگر و نوسانات موجود در بازار می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل برای افزایش قیمت برنج سبوس دار، واردات آن دانست.

برای مطالعه مقاله « فرمول پخت برنج نذری + ته دیگ طلایی » کلیک کنید.

بهترین برنج سبوس دار

امروزه یکی از بهترین و مرغوب‌ترین نوع برنج‌ سبوس‌دار در کشور ما، برنج سبوس‌دار هاشمی است. باتوجه‌به این نکته که برنج هاشمی از باکیفیت‌ترین و مشهورترین برنج‌های ایرانی با ویژگی‌های بی‌نظیر است و تقاضای بالایی که برنج سبوس‌دار دارد. تولیدکنندگان به فکر تولید برنج سبوس دار از انواع برنج ایرانی افتاده‌اند و بهترین برنج سبوس دار ایرانی در بازار را می‌توان برنج سبوس‌دار هاشمی دانست. باتوجه‌به کیفیت بی‌نظیر و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که برنج سبوس‌دار هاشمی دارد، قیمت برنج سبوس‌دار هاشمی بسیار بالاتر از نمونه‌های دیگر موجود در بازار است.

10 - قیمت برنج سبوس‌دار

جمع‌بندی

برنج سبوس‌ دار یکی از انواع برنج است که بیشتر در کشورهای جنوب غرب آسیا مانند پاکستان تولید می‌شود. برنج سبوس‌دار باتوجه‌به خواص و فواید بسیاری که برای سلامتی بدن دارد، طرف‌داران بسیار زیادی پیدا کرده است. برنج سبوس‌دار جایگزین مناسبی برای برنج سفید به‌منظور استفاده در یک رژیم غذایی سالم و مقوی است. باتوجه‌به اینکه بیشترین سهم برنج‌های سبوس‌ دار موجود در بازار را برنج‌های وارداتی تشکیل می‌دهند، قیمت برنج سبوس دار کمی بیشتر است. شما می‌توانید برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و مقوی برنج سبوس‌دار و یا دیگر انواع برنج‌های باکیفیت و مرغوب را از فروشگاه مشهد برنج خریداری کنید. با خرید برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی از فروشگاه مشهد برنج نسبت به اصالت و کیفیت بی‌نظیر برنجی که می‌خرید اطمینان خاطر داشته باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “قیمت برنج سبوس‌دار”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت