.jpg - زرشک پلو با مرغ (طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی)

زرشک پلو با مرغ (طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی)

مشهد برنجمشهد برنج
990 بازدید
زرشک-پلو-با-مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب در بین مردم است که با دستورهای متفاوتی طبخ می‌شود. زرشک پلو مجلسی با مرغ در بیشتر مهمانی‌ها و رستوران‌ها یک گزینه اصلی است و به دلیل طعم و عطر به جهت استفاده از زعفران و ادویه‌های معطر، طرف‌داران زیادی دارد. زرشک پلو رستورانی با مرغ را به دو روش می‌توان طبخ کرد. در روش اول تکه‌های مرغ جداگانه سرخ و طبخ و در روش دوم با پلو مخلوط می‌شود. یکی از نکات مهم که در خوش‌طعم و خوش‌عطر شدن زرشک ‌پلو با مرغ تأثیر زیادی دارد، استفاده از برنج ایرانی باکیفیت است. علاوه بر عطر و بوی بی‌نظیر، کیفیت پخت خوبی دارد. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج شما را با طرز تهیه زرشک پلو رستورانی با مرغ آشنا می کنیم.

15 2 - زرشک پلو با مرغ (طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی)

زرشک پلو مجلسی با مرغ؛ مواد اولیه

در طبخ و پخت زرشک پلو با مرغ کیفیت مواد اولیه اهمیت زیادی دارد. انتخاب برنج شمال ایرانی مرغوب در خوش‌طعم شدن زرشک پلو تأثیر زیادی دارد. عطر و بوی برنج ایرانی و کیفیت پخت عالی، دلایل برتری آن بر انواع برنج خارجی است. استفاده از برنج‌های ایرانی شمال مانند برنج هاشمی، برنج صدری، برنج طارم و… به دلیل دانه بلند بودن و قدکشیدن بعد از پخت، ظاهر مجلسی به زرشک پلو می‌دهند. مواد اولیه زرشک پلو خوشمزه با مرغ برای 4 نفر به شرح زیر است:

سینه یا ران مرغ4 عدد
برنج ایرانی4 پیمانه
زرشک1 پیمانه
پیاز1 عدد
سیر2 حبه
زعفران دم‌کرده2 قاشق غذاخوری
آبلیمو1 الی 2 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق غذاخوری
چوب دارچین و هلبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاهبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
رب گوجه‌فرنگی2 قاشق غذاخوری
خلال پسته و خلال بادامبه میزان لازم
فلفل دلمه1 عدد

زرشک پلو مرغ مجلسی؛ طرز تهیه

در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خیلی مهم است که بوی زهم مرغ گرفته شود تا بعد از طبخ خوش‌طعم‌تر باشد. مراحل طبخ و پخت زرشک پلو به‌صورت زیر است:

1. مرحله اول

در اولین مرحله به تکه‌های مرغ کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه کمی روغن اضافه کنید و به مدت 30 تا 60 دقیقه در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید، تا بوی زهم آن گرفته شود. برای گرفتن بوی زهم مرغ می‌توانید از روش دیگری هم استفاده کنید. می‌توانید تکه‌های مرغ را همراه با 2 لیوان آب، نمک و پیاز بر روی حرارت بگذارید و بعد از اینکه 10 دقیقه جوشید و کف روی آن را گرفتید؛ از قابلمه خارج و آبکشی کنید. در این مرحله می‌توانید برنج را برای پخت بهتر به مدت 2 ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید.

7 2 - زرشک پلو با مرغ (طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی)

2. مرحله دوم

تکه‌های مرغ را با کمی روغن باحرارت زیاد داخل تابه سرخ کنید. هر دو طرف تکه‌های مرغ باید سرخ و طلایی شوند. در ادامه در یک قابلمه مناسب پیازها را نگینی خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید. سیر رنده شده را هم اضافه کنید، بعد از سبک و طلایی شدن پیازها؛ زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌جات بلند و رب خوش‌رنگ‌تر شود. تکه‌های مرغ سرخ شده را اضافه و 3 الی 4 لیوان آب جوش اضافه کنید تاحدی‌که به‌اندازه 2 بندانگشت آب جوش بر روی مرغ قرار بگیرد. 2 ساعت زمان دهید تا مرغ بر روی حرارت ملایم پخته و سس آن غلیظ شود. 15 دقیقه مانده به زمان طبخ زعفران دم‌کرده، آبلیمو و در صورت دلخواه کمی گلاب اضافه کنید. چوب دارچین را هم‌زمان با اضافه‌کردن آب جوش به مرغ اضافه کنید.

برای مطالعه مقاله «کلیدی‌ترین نکات در مورد رقم ندا » کلیک کنید.

1. مرحله سوم

در این مرحله آب برنج خیس شده را گرفته و به قابلمه آب در حال جوش بانمک و روغن اضافه کنید. بسته به نوع برنج بعد از 8 الی 10 دقیقه آن را آبکش کنید. برای اینکه زرشک ‌پلو با مرغ مجلسی داشته باشید و برنج شفته نشود، دانه‌های برنج را زیر دندان تست کنید؛ اگر مغز دانه‌های برنج کمی سفت بود می‌توانید آبکش کنید. بسته به ته‌دیگ انتخابی کمی روغن در کف قابلمه بریزید، تکه‌های نان لواش یا سیب‌زمینی را بچینید و در نهایت برنج را اضافه کرده و بعد از اضافه‌کردن روغن آن را به مدت 50 تا 60 دقیقه دم کنید.

4. مرحله چهارم

در این مرحله از تهیه زرشک پلو با مرغ، زرشک را که به مدت 20 الی 30 دقیقه خیس کردید را آبکشی کنید. خوب که آبش گرفته شد باحرارت ملایم با کمی روغن تفت دهید. 1 قاشق شکر به زرشک اضافه کنید تا کاراملی شود و در نهایت 1 الی دو قاشق زعفران دم‌کرده غلیظ اضافه کنید، در حد 30 ثانیه تفت دهید و از روی حرارت بردارید. دلیل استفاده از شکر همراه با زرشک در تهیه زرشک پلو مجلسی با مرغ خوش‌رنگ‌تر شدن زرشک است. برای مجلسی‌تر شدن و ظاهر بهتر زرشک پلو مجلسی با مرغ می‌توانید خلال پسته و خلال بادام را هم که شسته و به مدت 15 دقیقه در آب به همراه کمی گلاب خیس شدند، تفت دهید.

5. مرحله پنجم

در مرحله آخر زرشک پلو با مرغ باید غذا در ظرف موردنظر سرو شود. برنج را در دیس یا ظرف موردنظر بکشید و با زرشک و خلال پسته و بادام تزئین کنید. تکه‌های مرغ را هم در ظرف خورشت خوری سرو کنید. توجه داشته باشید که سس مرغ باید غلیظ و آب زیادی نداشته باشد.

13 1 - زرشک پلو با مرغ (طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی)

نکات خوشمزه‌تر شدن زرشک پلو مرغ مجلسی

برای اینکه زرشک پلو مرغ مجلسی خوشمزه‌تر شود، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

برای خوش‌طعم‌تر شدن می‌توانید از هویج و به‌خصوص فلفل‌دلمه‌ای استفاده کنید.

استفاده از ادویه‌های معطر دارچین و هل به خوش‌طعم و خوشمزه شدن غذا کمک می‌کند.

استفاده از پودر گوجه لعاب سس مرغ را بیشتر می‌کند.

برای خوش‌طعم و خوش‌عطر شدن زرشک‌پلو از برنج ایرانی استفاده کنید.

جمع‌بندی

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای مجلسی است که در بین خانواده های ایرانی در انواع مراسم ها و دورهمی های خانوادگی درست می شود. مزیت زرشک پلو مجلسی با مرغ این است که می توانید با تنوع زیاد آن را طبخ کنید. استفاده از پیاز فراوان و زعفران در تهیه زرشک پلو رستورانی با مرغ به خوش طعم شدن آن کمک فراوانی می کند. برای داشتن دسترسی به انواع برنج ایرانی با کیفیت پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه های برند ومعتبر خرید اینترنتی و آنلاین داشته باشید. در خرید آنلاین برنج می توانید به بهترین برنج ها دسترسی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه دهنده انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی است. با مراجعه به وب سایت مشهدبرنج می توانید برنج مورد نیاز خود را با قیمت مناسب وکیفیت بالا در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت