.jpg - خرید اینترنتی برنج دودی

خرید اینترنتی برنج دودی

مشهد برنجمشهد برنج
996 بازدید
خرید اینترنتی برنج دودی

یکی از انواع برنج موجود در بازار برنج دودی است که نسبت به انواع برنج سفید، رنگ تیره‌تری دارد. در واقع طی یک فرایند خاص برنج سفید به برنج دودی تبدیل می‌شود. اغلب برای پخت و مصرف برنج دودی آن را با برنج سفید مخلوط می‌کنند، تا میزان عطر و طعم آن به تعادل برسد و با ذائقه افراد سازگار باشد. باتوجه‌به انواع مختلف برنج‌های دودی در بازار باکیفیت متفاوت، بهترین راهکار برای تهیه این برنج، خرید اینترنتی برنج دودی است. برای خرید برنج دودی آن را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج شما را با ویژگی و نحوه خرید برنج دودی ایرانی آشنا می‌کنیم.

9 2 - خرید اینترنتی برنج دودی

برنج دودی چیست؟

به برنجی که در معرض دود قرار گرفته باشد؛ برنج دودی می‌گویند. در قدیم برای ماندگاری بهتر انواع برنج آن‌ها را دودی می‌کردند. در اتاقک‌هایی کیسه‌های برنج آویزان می‌شدند. با خرده‌های چوبی که عطردار نباشند؛ آتش درست می‌کردند و دود آن را به سمت کیسه‌های برنج هدایت می‌کردند. علاوه بر اینکه عوامل بیماری‌زا وارد برنج نمی‌شد؛ ماندگاری آن را افزایش می‌داد. هنگام دودی کردن از چوب درختان شیرابه‌دار، اسانس‌دار، کاج و درخت‌های آغشته به مواد نفتی نباید استفاده کرد. امروزه دودی کردن برنج و خرید اینترنتی برنج دودی برای تغییر و تنوع در ذائقه است.

طرز تهیه برنج دودی

بعد از برداشت شالی، برنج توسط پوست دانه‌های برنج احاطه شده است. به دانه‌های برنج پوست‌گیری نشده شلتوک گفته می‌شود. شلتوک برداشت شده از زمین به دلیل خیس بودن، ابتدا باید خشک شود و سپس برای پوسته گیری و تبدیل به برنج سفید، به کارخانه شالی‌کوبی برود. امروزه خشک‌کردن شلتوک برنج توسط فر یا دستگاه خشک‌کن انجام می‌شود. در تهیه برنج دودی به روش قدیم و سنتی، شلتوک برنج را خشک و طعم‌دار و معطر به دود می‌کنند.

برای مطالعه مقاله «برنج طارم استخوانی» کلیک کنید.

مزایای برنج دودی

اگر برنج با استفاده از دود هیزم، کاه برنج و پوسته برنج خشک شود؛ به آن برنج دودی سنتی گفته می‌شود که در خرید اینترنتی برنج دودی هم باید به‌عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفته شود. وقتی برنج دودی ایرانی با روش سنتی به دست آید؛ دارای فواید و مزایایی است که عبارت‌اند از:

  • با تحریک سیستم عصبی به رشد مغز کمک می‌کند.
  • در تقویت سیستم ایمنی و کنترل فشارخون تأثیر دارد.
  • وجود آنتی‌اکسیدان در برنج باعث کاهش عفونت بدن می‌شود.
  • به دلیل دارابودن مواد معدنی و ویتامین‌ها مانند کلسیم در استحکام استخوان‌ها نقش دارد.
  • به دلیل نوع خشک‌شدن و دودی بودن، از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

نحوه مصرف و پخت برنج دودی

بعد از خرید اینترنتی برنج دودی باکیفیت، نحوه مصرف و پخت آن مهم است. به روش کته و آبکش می‌توان برنج دودی ایرانی را طبخ کرد؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که برای کیفیت بیشتر مزه و پخت و حفظ عطر و طعم، آن را به‌صورت آبکش طبخ کنید. قبل از پخت برنج دودی باکیفیت آن را بعد از شستن، چند ساعت با آب و نمک خیس کنید. سپس مراحل آبکش کردن برنج را انجام دهید و به مدت 30 دقیقه دم کنید. هنگام مصرف برنج دودی سعی کنید برای تعادل بین طعم و عطرش، آن را با برنج سفید به نسبت 1 به 3 مخلوط و بعد طبخ کنید. از سبزیجات به دلیل خنثی‌کردن ترکیبات سرطان‌زا در کنار آن استفاده کنید.

طبع برنج دودی

هنگام خرید اینترنتی برنج دودی شاید با خود بگویید طبع برنج دودی سرد است یا گرم؟ در حالت کلی طبع برنج معتدل رو به سرد است. یک حالت تر و خشک هم دارد که دررابطه‌با برنج دودی ایرانی می‌توانیم بگوییم طبع آن سرد و خشک است. ناگفته نماند که با استفاده از یک سری از راهکارها می‌توان سردی برنج دودی را گرفت. این راهکارها شامل موارد زیر است:

  • استفاده از زعفران در حین طبخ برنج دودی یا بعد از طبخ آن.
  • مصرف شوید همراه با برنج دودی به گرم‌تر شدن طبع آن کمک می‌کند.
  • زیره یکی از ادویه‌های معطر و گرم است که می‌توانید بر اساس ذائقه در طبخ برنج دودی، جهت متعادل‌سازی طبع آن استفاده کنید.

28 - خرید اینترنتی برنج دودی

قیمت برنج دودی

برای تهیه برنج دودی به دلیل اینکه با کیفیت‌های متفاوت در بازار موجود است و گاهی از طریق اسانس طعم و عطر دودی را ایجاد می‌کنند؛ خرید اینترنتی برنج دودی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، به‌صرفه و مطمئن‌تر است. هنگام خرید برنج دودی ایرانی دو عامل بر روی قیمت برنج دودی تأثیر دارد که شامل موارد زیر است:

روش دودی کردن

اگر برنج به‌صورت سنتی (سوزاندن پوست برنج و ایجاد حرارت برای خشک‌کردن) و یا با استفاده از هیزم دودی شده باشد؛ هنگام خرید برنج دودی بر روی قیمت آن تأثیر دارد.

نوع برنج دودی شده

عامل دیگری که بر روی قیمت برنج دودی و خرید اینترنتی برنج دودی تأثیر دارد؛ نوع و کیفیت برنج ساده آن است. اینکه برنج اعلا صدری دم سیاه باشد یا اینکه برنج خوش‌قیمت علی کاظمی، قیمت خرید می‌تواند متفاوت باشد.

نحوه خرید برنج دودی

خرید برنج دودی شمالی اصل یکی از در خواست‌های مهم علاقه‌مندان به این نوع از برنج است. خرید اینترنتی برنج دودی این امکان را فراهم کرده است؛ تا در هر جای ایران هستید؛ از طریق فروشگاه‌های اینترنتی، برنج دودی ایرانی باکیفیت را خریداری کنید. نکته مهم در خرید اینترنتی برنج دودی این است که آن را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و دارای رضایت مشتری مانند مشهد برنج خریداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با برنج دودی، نحوه مصرف و خرید اینترنتی برنج دودی آشنا کردیم. اصولاً برنج دودی در بسته بندی‌های 5 کیلویی و 10 کیلویی در بازار موجود است و می‌توانید به‌صورت اینترنتی و آنلاین آن را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی، برنج تایلندی، برنج پاکستانی و برنج هندی است. برای خرید انواع برنج باکیفیت و قیمت مناسب می‌توانید به وب‌سایت مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “خرید اینترنتی برنج دودی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت