.jpg - بهترین مارک انواع برنج ایرانی

بهترین مارک انواع برنج ایرانی

مشهد برنجمشهد برنج
2,012 بازدید
برنج ایرانی

برنج به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین غذاها در سراسر جهان محسوب می‌شود. با وجود انواع برنج مانند برنج هندی و برنج پاکستانی و… انواع برنج ایرانی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین نوع برنج است. در واقع این نوع برنج باتوجه‌به عطروطعم بی‌نظیری که دارد از اولین انتخاب‌ها و محبوب‌ترین‌ها برای طبخ در آشپزخانه‌های ایرانی است. برنج ایرانی انواع و اقسام متنوعی دارد که در شمال و یا جنوب کشور کشت می‌شود. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که یک کدبانوی ایرانی برای پخت یک برنج عالی و مجلسی به آن توجه می‌کند، انتخاب بهترین مارک انواع برنج ایرانی است. از اصلی‌ترین و بارزترین ویژگی‌هایی که یک برنج باکیفیت و مرغوب دارد می‌توان به عطروطعم عالی، دانه بلند بودن، ظاهر یک‌دست و منظم برای طبخ یک برنج مجلسی اشاره کرد.

21 - بهترین مارک انواع برنج ایرانی

ویژگی‌های اصلی یک برنج باکیفیت

  • دانه‌های خشک و سفت‌تری دارند
  • برنجی که از کشت و برداشت آن مدت‌زمان زیادی گذشته باشد
  • برنجی با رنگ بلوری و شیشه‌ای مات و ظاهری عاج مانند
  • برنجی که عطر و بوی بسیار زیاد و خوبی دارد
  • یکدست بودن و هم‌اندازه بودن دانه‌های برنج

بهترین برنج‌های ایرانی

از جمله بهترین‌ برنج‌های ایرانی از نظر عطروطعم و قدبلند بودن و مجلسی بودن می‌توان به: برنج دمسیاه گیلان، برنج هاشمی، برنج علی کاظمی و برنج طارم و برنج کشت دوم اشاره کرد.

برنج هاشمی گیلان مشهد برنج (نشان دشت)

برنج هاشمی را می‌توان به‌عنوان یکی از خوش‌پخت‌ترین و مرغوب‌ترین انواع برنج ایرانی دانست. برنج هاشمی به دلیل داشتن ساقه‌های باریک و بلندی که دارد در مقابل آفات بسیار مقاوم است و به همین دلیل نیازی به سم ندارد. برنج هاشمی گیلان مشهد برنج دانه‌هایی بلند و کشیده دارد که رنگی متمایل به کرم دارند. عطروطعم این انواع برنج ایرانی فو‌ق‌العاده بی‌نظیر است که به همین دلیل برنج هاشمی به‌عنوان یک برنج مجلسی پسند محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنج می‌توان به حفظ کیفیت برنج تا ساعت‌ها بعد از پخت اشاره کرد.

برای مطالعه مثاله «برنج طارم استخوانی» کلیک کنید.

برنج کشت دوم رستگار

یکی دیگر از بهترین مارک‌های انواع برنج ایرانی را می‌توان برنج کشت دوم رستگار دانست. برنج کشت دوم؛ یعنی همان برنجی که برای دومین مرتبه در شالیزار کشت می‌شود. برنج کشت دوم ارزش غذایی بسیار بالاتری دارد و به دلیل اینکه از کود و سم‌پاشی کمتری در زمان کشت این برنج استفاده می‌شود، برنج ارگانیک‌تر و سالم‌تری است. یکی دیگر از علت‌های بهتر بودن برنج کشت دوم رستگار را می‌توان خنک بودن هوای پاییز و زاویه‌ای که تابش خورشید دارد دانست. همچنین برنج ایرانی کشت دوم بسیار خوش‌عطر و خوش پخت است که بعد از پخت به‌خوبی قد می‌کشد و به‌اصطلاح خوب ری می‌کند.

برنج طارم محلی فریدون‌کنار فلاح

یکی از قدیمی‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع برنج ایرانی، برنج طارم محلی فریدون‌کنار فلاح و یا همان برنج طاری عطری است. دلیل محبوبیت و خاص بودن این نوع برنج را می‌توان عطر بسیار زیاد و طعم دلنشین آن دانست. برنج طارم محلی فریدون‌کنار دانه‌های ریزتری نسبت به برنج هاشمی دارد؛ اما به دلیل کیفیت پخت بالایی که دارد، یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها برای مجالس و مهمانی‌ها محسوب می‌شود. رنگ دانه‌های برنج طارم فلاح سفید کدر و مات هستند و تا حدی نزدیک به رنگ نباتی می‌توانند باشند. از نظر ظاهری دانه‌های این برنج خیلی ریزتر و کوچک‌تر هستند.

45 - بهترین مارک انواع برنج ایرانی

برنج دمسیاه بی‌نظیر درونگر درگز

این نوع برنج ایرانی از خانواده برنج صدری است که به دلیل رنگ سیاهی که در ریشه آن‌ها وجد دارد، به آن برنج دم‌سیاه می‌گویند. این برنج بی‌نظیر در مقایسه با دیگر برنج‌های محبوب ایرانی مانند هاشمی و علی کاظمی رتبه بالاتری از نظر کیفیت پخت، عطروطعم و قدکشیدن دارد. برنج دم‌سیاه بهترین انتخاب برای مهمانی‌ها و پخت غذاهای مجلسی است به این دلیل که بعد از پخت به مقدار قابل‌توجهی حجیم می‌شود و قد می‌کشد. اگر برنج دم‌سیاه بی‌نظیر را به مدت بیشتری در آب بخیسانید بعد از پخت بیشتر از آنچه انتظارش را دارید قد می‌کشد و ظاهری زیبا و یک‌دست به دیس غذای شما می‌بخشد.

سخن نهایی

برنج ایرانی یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین ماده غذایی در سفره‌های ایرانی است. این نوع برنج انواع مختلفی دارد که بهترین نوع آن را می‌توان برنج دم‌سیاه و برنج هاشمی و برنج طارم دانست. این برنج‌ها همگی ویژگی‌های خاصی مانند عطروطعم بی‌نظیر و قد کشیده بعد از پخت دارند. در تهیه یک غذای اصیل و سنتی ایرانی توجه به این نکته که برنجی باکیفیت و مرغوب تهیه کرد بسیار اهمیت دارد. فروشگاه مشهد برنج به‌عنوان یک مرجع معتبر در فروش انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ما و با خرید برنج‌های باکیفیت و مرغوب لذت خوردن یک برنج خوش‌عطر و خوش‌طعم را در کنار خانواده تجربه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “بهترین مارک انواع برنج ایرانی”

  1. بهترین برنجی که مصرف کردم برنج هاشمی بود عااالیه عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت