برنج زعفرانی در بارداری

مشهد برنجمشهد برنج
2,309 بازدید
برنج زعفرانی در بارداری

همان‌طور که از نام برنج زعفرانی پیداست، زعفران از مواد اولیه و اصلی در تهیه آن است. زعفران اصل به‌عنوان ادویه و چاشنی باارزش و دست‌نیافتنی است که از موارد استفاده و مصرف این ادویه ارزشمند تهیه شربت زعفرانی و یا برنج زعفرانی است.

برای مطالعه مقاله «برنج قرمز» کلیک کنید.
برنج زعفرانی از غذاهای مجلسی و خوش‌پخت ایرانی محسوب می‌شود. هر کدبانوی ایرانی باید در لیست پخت غذاهای مهمانی خود، طرز تهیه برنج زعفرانی را بلد باشد. زعفران خواص بسیاری دارد و از قدیم، طبیبان و گذشتگان از آن به‌عنوان یک داروی طبیعی استفاده می‌کردند.

ازجمله خواصی که زعفران دارد می‌توان به: بهبود و ایجاد توانایی در سلامت تنفس، ازبین‌بردن هر نوع درد، بهبود و بهینه‌کردن سیستم گوارش، تقویت و سلامت قلب، افزایش و بهبود گردش خون و جلوگیری از پیری زودرس پوست و … اشاره کرد.

در ادامه این مطلب از مشهد برنج، به بررسی برخی خواص زعفران و مصرف غذای محبوب برنج زعفرانی در بارداری می‌پردازیم.

مصرف زعفران در دوران بارداری

از جمله بحث‌های مهم در دوران بارداری خوردن و نخوردن برخی غذاهاست. ازآنجایی‌که در قدیم از زعفران برای سقط جنین استفاده می‌کردند، امروزه خوردن غذاهایی با چاشنی زعفران از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانم‌های باردار است. امروزه کارشناسان تغذیه این باور را که غذاهای حاوی زعفران مانند برنج زعفرانی در بارداری، موجب سقط جنین می‌شود، رد کرده‌اند.

برنج زعفرانی

حقیقت این است که مصرف عادی و معمولی زعفران در غذا هیچ خطری ندارد. البته مادران باردار باید به این نکته توجه کنند که زعفران تنها در صورتی می‌تواند خطرناک باشد که به‌صورت ویژه و با دستورالعمل خاصی به مقدار زیاد مصرف شود؛ مثلاً دو یا سه بار در روز و البته شربت زعفران آب شده باشد و نه به‌عنوان یک چاشنی در غذاها.

فواید زعفران در بارداری

مصرف زعفران در این دوران به روند هضم غذا، افزایش سوخت‌وساز بدن و بهبود و درمان یبوست کمک می‌کند.

پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های زعفران به‌سلامت قلب جنین و مادر بسیار کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری‌های قلبی در این دوران جلوگیری می‌کند.

کم‌خونی از معضلات و مشکلات مادران باردار است، زعفران یکی از منابع غنی آهن محسوب می‌شود و مصرفش در این دوران علاوه بر رفع کمبود آهن، از ریزش موها جلوگیری می‌کند و رشد موها را نیز افزایش می‌دهد.

زعفران خواص بسیار دیگری نیز در دوران بارداری دارد؛ مانند برطرف‌کردن مشکلات پوستی، کاهش حساسیت و آلرژی،‌ حفظ سلامت استخوان و دندان، بهبود و تقویت کلیه و…

باتوجه‌به مطالب گفته شده و بررسی خواص زعفران می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف برنج زعفرانی در بارداری ایراد و اشکالی ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نیست.

خرید برنج مرغوب

برای پخت یک برنج زعفرانی خوشمزه، علاوه بر اصل بودن زعفران، نکته مهم اولیه، برنج درجه یک ایرانی‌ است. فروشگاه مشهد برنج از معتبرترین فروشگاه‌ها برای تهیه برنج مرغوب و باکیفیت ایرانی است که با خیال راحت و به‌آسانی می‌توانید بهترین برنج را از آن انتخاب و خریداری کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت