.jpg - خورشت لوبیا با برنج؛ یک غذای آمریکایی!

خورشت لوبیا با برنج؛ یک غذای آمریکایی!

مشهد برنجمشهد برنج
1,425 بازدید
خورشت لوبیا با برنج

در این مقاله تصمیم داریم یک غذای بسیار خوشمزه و اصیل از کشور آمریکا را به شما معرفی کنیم. خورشت لوبیا با برنج در ایالت لوئیزیانای آمریکا یک غذای اصیل به‌حساب می‌آید؛ به همین دلیل آن را یک غذای آمریکایی معرفی می‌کنند. روش‌های طبخ خورشت لوبیا متفاوت است. در جنوب آمریکا شهر نیواورلئان غذای موردعلاقه مردم که عاشقانه آن را دوست دارند؛ لوبیاقرمز است. در روزهای دوشنبه این غذا را با برنج همراه با سوسیس یا گوشت ران سرو می‌کنند. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج شما را با طرز تهیه خورشت لوبیا با برنج؛ یک غذای آمریکایی! آشنا می‌کنیم.

خورشت لوبیا با برنج

در حالت کلی آمریکایی‌ها خورشت لوبیاقرمز را در کنار کاهو سبز، نان ذرت، مرغ‌سوخاری و استیک گریل شده سرو می‌کنند. تفاوتی که با ایرانی‌ها دارند؛ ترجیح می‌دهند هنگام خوردن خورشت لوبیا با برنج حجم بیشتری خورشت داشته باشند، تا بر روی برنج بریزند. توجه داشته باشید که حتی با حذف سوسیس و گوشت خوراک لوبیا، یک غذای گیاهی کامل است. برای تهیه خوراک یا خورشت لوبیا با برنج به یک‌سری مواد اولیه نیاز است.

مواد لازم برای خورشت لوبیا

مواد لازم عبارت‌اند از:

  • یک عدد پیاز بزرگ خرد شده
  • دو عدد ساقه کرفس خرد شده
  • یک عدد فلفل‌دلمه‌ای خرد شده
  • نیم کیلوگرم لوبیاقرمز
  • آویشن و جعفری خشک شده هرکدام یک قاشق غذاخوری
  • یک‌چهارم فنجان روغن‌زیتون
  • دو عدد برگ‌بو
  • 450 گرم گوشت ران یا سوسیس دودی شده
  • ادویه مخلوط کاجون (پاپریکا، پودر سیر، آویشن، فلفل قرمز و سیاه) یک قاشق‌چایخوری
  • 2 عدد سیر له شده
  • 8 پیمانه برنج
  • آب و نمک

این میزان از مواد برای 8 نفر مناسب است که می‌توانید مقادیر آن را کم یا زیاد کنید.

روش پخت خورشت لوبیا

برای پخت خورشت لوبیا با برنج باید از شب قبل مانند قرمه‌سبزی، لوبیا شسته و در آب خیسانده شوند. همچنین اگر تصمیم دارید از گوشت به‌جای سوسیس استفاده کنید؛ باید 4 ساعت قبل از پخت آن را با کمی نمک بپزید. باحرارت متوسط کرفس، پیاز، فلفل دلمه، سیر له شده را همراه با روغن‌زیتون به مدت 4 دقیقه داخل ماهی تابه تفت می‌دهید. لوبیاهای خیسانده شده را بعد از شستن به همراه 6 لیوان آب، روی حرارت قرار می‌دهید. سبزیجات تفت‌داده شده را به آن اضافه و ادویه‌جاتی که در دستور داشتیم را اضافه می‌کنید. بعد از به جوش‌آمدن خورشت، شعله را کم می‌کنید و به مدت دو ساعت و نیم به آن زمان می‌دهید تا کاملاً پخته شود. 30 دقیقه مانده به پخت کامل خورشت لوبیاقرمز، گوشت ران یا سوسیس دودی سرخ شده را اضافه می‌کنید. همچنین برنج را به‌صورت آبکش یا کته آماده می‌کنید. در مرحله آخر غذای آمریکایی لذیذ، خورشت لوبیا با برنج آماده است و می‌توانید نوش‌جان کنید.

نوع برنج مصرفی همراه با خورشت لوبیا قرمز

باتوجه‌به تنوع در ارقام برنج‌های ایرانی و عطر و بوی بی‌نظیر برنج‌های شمالی می‌توانید برای پخت خوراک لوبیا با برنج به‌صورت کته، از برنج طارم محلی استفاده کنید. برای آبکش برنج‌های کشت دوم طارم هم گزینه مناسبی هستند و عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارند.

نکات مهم در طبخ خوراک لوبیا با برنج

برای اینکه خورشت لوبیا با برنج طعم بی‌نظیری داشته باشد؛ بعد از پخت حتماً از جعفری و پیازچه تازه بر روی آن استفاده کنید. برای خوشمزه‌تر شدن خوراک لوبیا می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از لوبیا به‌صورت کنسرو شده استفاده نکنید تا خوراک شما، طعم و بافت بهتری داشته باشد.
  • بعد از به جوش‌آمدن مواد (لوبیا با سبزیجات) حرارت را کم کنید تا لوبیاها به طور کامل پخته شوند. حرارت زیاد فقط آن را خشک و سفت می‌کند.
  • اگر از سوسیس استفاده می‌کنید؛ به قطر نیم‌سانت برش بزنید و اجازه دهید برای طعم بهتر کامل سرخ شوند.
  • استفاده از انواع برنج ایرانی عطر و طعم این غذا بیشتر می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با غذای محبوب جنوب آمریکا خورشت لوبیا با برنج آشنا کردیم. لوبیاقرمز سرشار از پروتئین و فیبر است و هنگامی که با سوسیس روی حرارت ملایم پخته می‌شود؛ یک سس غلیظ ایجاد می‌کند. باتوجه‌به ادویه‌جات و سبزیجات استفاده شده در طبخ خوراک لوبیاقرمز طعم این غذا بی‌نظیر است. به شما پیشنهاد می‌کنیم خورشت لوبیاقرمز را با یکی از انواع برنج شمالی مانند برنج هاشمی، برنج طارم و برنج صدری طبخ، تا یک طعم به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای داشتن دسترسی راحت به انواع برنج‌های ایرانی شمالی می‌توانید به وب‌سایت مشهد برنج مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌ ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی باکیفیت و قیمت مناسب است. مشهد برنج سفارش شما را در هر کجای ایران باشید در کمترین زمان به دستتان می‌رساند.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “خورشت لوبیا با برنج؛ یک غذای آمریکایی!”

  1. برنج خوش عطرو طعمی بود و ار پخت این برنج خیلی راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت