.jpg - ارزان‌ترین برنج هندی

ارزان‌ترین برنج هندی

مشهد برنجمشهد برنج
1,337 بازدید
ارزان‌ترین برنج قهوه ای

برنج هندی از از مهم‌ترین اقلام وارداتی است. برنج هندی در بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. سال‌هاست ایرانیان از این برنج برای پخت غذاهای مجلسی استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های مهم برنج هندی به دانه‌بلند بودن و قدکشیدن این برنج می‌توان اشاره کرد. با این مقاله همراه باشید، چراکه علاوه بر بیان وژگی های دیگر این برنج، نحوه تهیه پخت آن را نیز برای شما خواهیم نوشت.

16 - ارزان‌ترین برنج هندی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنج هندی

ویژگی اول: برنج هندی برای پخت انواع پلو و غذای مجلسی مناسب است. زیرا این برنج ادویه‌جات و مواد مختلف را به خوبی به خود جذب می‌کند و به راحتی طعم می‌گیرد.

ویژگی دوم: برای تشخیص این برنج کافی است، قبلا بوی ذرت یا سایر گل و گیاه به مشامتان رسیده‌باشد. برنج هندی دقیقا همان عطر و بو را دارد.

ویژگی سوم: شفاف بودن دانه‌ها. برنج هندی به دلیل شفاف و سفید شدن پس از پخت غذا، باعث شده در اغلب مجالس از آن استفاده کنند.

ویژگی چهارم: برنج هندی از آن دسته برنج‌هایی است که، پس از دم گذاشتن آن بسیار سریع دم می‌کشد.

ویژگی پنجم: هضم راحت غذا و تسکین بیماری های گوارشی نظیر یبوست، ناراحتی معده و اسهال می‌شود.

برای مطالعه مقاله «انواع برنج شمال» کلیک کنید.

 طرز پخت برنج هندی

پخت برنج هندی فوت و فن‌های خاص خود را دارد. این امر سبب می‌شود، اصول پخت متفاوت از سایر برنج‌ها را به شما آموزش دهیم. اگر به دنبال طرز تهیه برنج مجلسی با برنج هندی هستید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه شوید.

مرحله اول: ابتدا برنج هارا چندساعتی خیسانده و به ظرف محتوی برنج مقدار کافی برنج بیفزایید. در این مرحله برای داشتن برنجی شفاف، بهتر است چندبار آّ داخل ظرف برنج را ریخته و مجدد روی برنج آب بریزید.

مرحله دوم: برنج را به دیگ در حال جوش اضافه کنید. در این مرجله برای جلوگیری از نرم شدن و همچینین یکنواخت شدن پخت، چندبار با کفگیر برنج را هم بزنید. با این کار نه تنها برنج ته نمی‌گیرد، بلکه کاملا یکنواخت می‌جوشد.

مرحله سوم: کمی از برنج بردارید و زیر دندان بگذارید. اگر نرمی برنج را زیر دندان حس کردید، بدانید موقع آب‌کشی برنج است.

مرحله چهارم: با قراردادن تیکه های نان در کف دیگ، ته دیگ طلایی و خوش رنگی خواهید‌داشت. بعداز اینکه برنج را در دیگ ریختید، با کفگیر سوراخ های عمیقی تا ته دیگ ایجاد کنید. این عمل باعث می‌شود، برنج مجلسی شما هرچه زودتر دم بکشد. یکی دیگر از تکنیک‌هایی که به تسریع دم کشیدن برنج کمک می‌کند، قراردادن تکه های پلاستیک بر روی برنج است. این کار باعث بخارزودتر برنج و زودتر دم کشیدن پلوی مجلسی شما می‌شود.

19 - ارزان‌ترین برنج هندی

ایران واردکننده برنج هندی

کشور ایران واردکننده انواع برنج خارجی متعدد از جمله برنج پاکستانی و برنج هندی است. برنج های وارداتی هرکدام قیمت‌های مختص به خود را دارد. ولی چیزی که خیلی مهم است، همه ما به دنبال ارزان‌ترین ها و درعین‌حال بهترین‌هستیم. به طورکلی ارزان‌ترین برنج خارجی بازار روز برنج هندی است. این برنج پرطرفدار در مجالس و مراسمات مختلف ایرانی حرف اول را می‌زند. هرچند هم آشپزی ماهر باشید ولی در انتخاب برنج مناسب سهل‌انگاری کنید، در درجه اول خودتان را مورد رنجش قرارخواهید داد.

مشهدبرنج و ارزان ترین برنج هندی

مشهدبرنج از برترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تولید و توزیع انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی، علی‌الخصوص برنج هندی است. اگرشما هم آشپزی حرفه‌ای هستید که فقط دغدغه تهیه برنج را دارید، حتما به سایت مشهدبرنج سر بزنید. مشهدبرنج در زمینه ارائه ارزان‌ترین و درعین‌حال مرغوبترین برنج هندی حرف اول و آخر را می‌زند.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “ارزان‌ترین برنج هندی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت