.jpg - آیا برنج تایلندی سالم است؟

آیا برنج تایلندی سالم است؟

مشهد برنجمشهد برنج
2,402 بازدید
انواع برنج

برنج، از مهم‌ترین و پرطرفدارین غلات در سراسر جهان به ویژه کشورهای آسیایی است. در کشور ما هم برنج، جزو جدانشدنی و پر طرفدارسفره‌های ایرانی است. یکی از دغدغه‌های مردم، خرید برنج با کیفیت است. در سال‌های اخیر، برنج‌های خارجی در ایران هم‌پای برنج‌های ایرانی در حال رقابت است. یکی از واردکننده‌های برنج در کشور ما، تایلند است. همه ساله بخش زیادی از برنج موجود در بازار را این کشور تامین می‌کند. سؤالی که برای مردم ممکن است مطرح بشود این است که آیا برنج تایلندی، واقعا سالم است و می‌توان از آن به جای برنج‌های ایرانی، استفاده کرد.

31 - آیا برنج تایلندی سالم است؟

برنج تایلندی

یکی از مولفه‌های لازم برای کشت برنج، داشتن آب و هوای مناسب است. کشور تایلند با برخوردار بودن از این مولفه‌ی بسیار مهم، در شمار بیشترین صادرات برنج در جهان به شمار می‌آید. شاید برای شما هم جالب باشد که تایلند 21 درصد از سهم صادرات برنج را در کل جهان در اختیار دارد و رتبه دوم را در صادرات این غله دارد.

در این کشور بیشتر از 3500 گونه از برنج‌های وحشی، محلی و دستکاری شده‌ی انسانی وجود دارد. بیشترین کشورهای وارد کننده برنج‌های تایلندی؛ چین، ایالات متحده، مناطقی از آفریقا، کشورهای جنوب شرق آسیا و خاورمیانه است.

انواع برنج تایلندی

برنج تایلندی هومالی: برنج هومالی، برنج هومالی با داشتن کیفیت بالا، در رتبه‌ی بالاترین کیفیت نسبت به سایر برنج‌های تایلندی قرار دارد و پرطرفدارترین برنج تایلندی به حساب می‌آید. برنج هومالی، ضخیم‌تر و کوتاه تر از سایر برنج‌هاست. این برنج، فاقد هر گونه عطر مصنوعی است. هم چنین حاوی عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیوم و روی می‌باشد.

برنج معطر

این برنج در میان کشاورزان و بازرگانان دارای شهرت بالایی است. دارای لطافت و عطر طبیعی منحصر به فردی است.

برنج نیم‌جوش

این برنج 14 تا 18درصد از صادرات جهان را در دست دارد. این برنج دارای ارزش غذایی بالاست و در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه طرفدار دارد.

برای مطالعه مقاله «برنج چقدر باید دم بکشد؟» کلیک کنید.

برنج چسبناک

این برنج در کشور تایلند به دلیل داشتن مولفه‌های فرهنگی طرفداران زیادی دارد. اما در کشورهای چین، ایالات متحده و ژاپن نیز به فروش می‌رسد.

برنج سفید

این نوع برنج از انواع ارزان برنج های تایلندی است. 55 تا 60 درصد از کل معاملات برنج جهانی را شامل می شود. این برنج بر اساس وجود دانه‌ها شکسته در آن دسته‌بندی می‌شود. عمده بازار این برنج در جهان، آسیا و آفریقا است.

عوارض برنج تایلندی

برنج تایلندی موجود در بازار، اگر چه مهر تایید وزارت بهداشت را دارد اما از نوع برنج سفید بوده که ارزش غذایی ندارد و در سطح پایینی از این جهت قرار دارد. این برنج، به علت حذف پوسته و  سفیدی برنج، مقدار قابل توجهی از ارزش غذایی و ویتامین خود را از دست می‌دهد. برخی از عوارضی که ممکن است برنج تایلندی به همراه داشته باشد شامل این موارد است:

افزایش ابتلا به انواع سرطان، اختلال در عملکرد کلیه، افزایش فشار خون و خطر ابتلا به دیابت نوع دو.

با این حال در نظر داشته باشید که اگر از جای معتبری برنج تایلندی را تهیه کنید، از این عوارض بیشتر در امان خواهید بود.

آیا برنج تایلندی تراریخته است؟

تایلند از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده‌ و صادرکننده‌ی برنج است که از جهت بیوتکنولوژی نیز، از نخستین کشورهای توسعه دهنده است. اما با این حال این کشور تا کنون هیچ‌گونه محصول زراعی تراریخته‌ای را تایید نکرده است.

20 - آیا برنج تایلندی سالم است؟

سخن آخر

برنج تایلندی، از جمله برنج‌های خارجی موجود در ایران است که هم سوی برنج‌های ایرانی قرار دارد. این برنج مزایا و معایبی دارد که توانسته نظر افراد را به خود جلب بکند. با این حال یکی از دغدغه‌های اصلی افراد این است که آیا واقعا برنج‌های خارجی و خاصه برنج تایلندی، سالم است و یا ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد. در این مقاله تلاش شده به این پرسش پاسخ داده بشود. هم‌چنین بیان شد که با وجود همه‌ی این‌ها، فروش برنج از مراکز معتبر، به شما در خرید برنج با کیفیت و با مضرات کم‌تر، کمک می‌کند. شما می‌توانید برای خرید برنج مناسب مخصوصا برنج تایلندی، به سایت مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آیا برنج تایلندی سالم است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت