.jpg - کدام برنج خارجی بهتره؟

کدام برنج خارجی بهتره؟

مشهد برنجمشهد برنج
1,705 بازدید
برنج گرده

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد، در خرید برنج، انتخاب بهترین نوع آن است. با توجه به رقابت برنج‌خارجی در ایران، تصمیم‌گیری برای افراد در انتخاب نوع برنج خارجی، سخت می‌شود. در این مقاله تلاش شده تا با معرفی انواع برنج خارجی موجود در ایران، به افراد جهت انتخاب بهتر کمک بشود.

7 1 - کدام برنج خارجی بهتره؟

برنج تایلندی

یکی از مولفه‌های لازم برای کشت برنج، داشتن آب و هوای مناسب است. کشور تایلند، با برخوردار بودن از این مولفه‌ی بسیار مهم، در شمار بیشترین واردات برنج‌خارجی در ایران به شمار می‌آید. شاید برای شما هم جالب باشد که تایلند، 21 درصد از سهم صادرات برنج را در کل جهان در اختیار دارد و رتبه دوم را در صادرات این غله دارد.

در این کشور بیشتر از 3500 گونه از برنج‌های وحشی، محلی و دستکاری شده‌ی انسانی وجود دارد. بیشترین کشورهای وارد کننده برنج‌های تایلندی؛ چین، ایالات متحده، مناطقی از آفریقا، کشورهای جنوب شرق آسیا و خاورمیانه است.

برنج تایلندی هومالی

برنج هومالی، تنها در مناطق شمال و شمال شرق کشور تایلند قابل کشت است. برنج هومالی با داشتن کیفیت بالا، در رتبه‌ی بالاترین کیفیت نسبت به سایر برنج‌های تایلندی قرار دارد و پرطرفدارترین برنج تایلندی به حساب می‌آید. برنج هومالی، ضخیم‌تر و کوتاه تر از سایر برنج‌هاست. این برنج، فاقد هر گونه عطر مصنوعی است. هم چنین حاوی عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیوم و روی می‌باشد.

برنج معطر

این برنج در میان کشاورزان و بازرگانان دارای شهرت بالایی است. دارای لطافت و عطر طبیعی منحصر به فردی است.

برنج نیم‌جوش

این برنج 14 تا 18درصد از صادرات جهان را در دست دارد. این برنج، دارای ارزش غذایی بالاست و در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه طرفدار دارد.

برنج چسبناک

این برنج در کشور تایلند به دلیل داشتن مولفه‌های فرهنگی، طرفداران زیادی دارد. اما در کشورهای چین، ایالات متحده و ژاپن نیز به فروش می‌رسد.

برای مطالعه مقاله «برنج جی تی سی چیست؟» کلیک کنید.

برنج سفید

این نوع برنج از انواع ارزان برنج های تایلندی است. 55 تا 60 درصد از کل معاملات برنج جهانی را شامل می شود. این برنج، بر اساس وجود دانه‌ها شکسته در آن دسته‌بندی می‌شود. عمده بازار این برنج در جهان، آسیا و آفریقا است.

برنج هندی

برنج هندی به دلیل ارزان بودن و قد کشیدن، طرفداران زیادی را در ایران دارد و در کنار برنج‌های ایرانی، و انواع برنج خارجی، در حال رقابت است. برنج هندی انواع مختلفی دارد. این برنج‌ها، از لحاظ  کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به انواع برنج‌های هندی اشاره می‌کنیم و به شما در خرید بهترین نوع برنج خارجی، کمک می‌کنیم.

برنج هندی باسماتی

برنج مرغوبی است که در شرق آسیا و در کشور چین تولید می‌شود. اگر در بازار بتوان برنج باسماتی هندی اصل را پیدا کرد، می‌توان از کیفیت خوب این برنج استفاده کرد.

برنج هندی 1121

از دیگر برنج‌های هندی است. مزایای این برنج می‌توان به خوب قد کشیدن دانه‌های برنج است.

برنج هندی 386

یکی دیگر از برنج‌های هندی است که از آن به برنج حرفه‌ای هندی یاد می‌شود.

برنج پاکستانی

برنج پاکستانی در سه مدل با نام‌های ایندیکا دانه بلند، ایندیکا دانه درشت و جاپونیکا کاشت می‌شود. برنج‌های دانه بلند بیشتر در منطقه سند موجود هستند و کیفیت بالاتری نسبت به سایر انواع برنج خارجی دارد.

برنج پاکستانی انواع مختلفی دارد اما بااکیفیت‌ترین برنج پاکستانی، با نام‌های دیپلمات، سوپرباسماتی عابد، توحید، ملحم، باهر، سلیم، زیتون طلایی، دلباز، یزدان و خوشبخت، نامیده می‌شوند.

برای خرید برنج پاکستانی، لازم است تا با ویژگی‌های این برنج، آشنا باشید. برنج پاکستانی، ظاهری یک دست و بدون شکستگی دارد. دانه‌های برنج پاکستانی کاملا سفید و به هیچ عنوان برنج‌های زرد ندارد. برنج پاکستانی که تازه و با جنس مرغوب باشد، عطر بی نظیری نیز دارد که می‌تواند در مقابل سایر انواع برنج خارجی، نظرتان را به خود جلب کند.

برنج آمریکایی

اگر چه مردم آمریکا تمایلی به خوردن برنج ندارند، اما سالانه چهارمیلیون تن برنج از آمریکا صادر می‌شود. شاید یکی از دلایلی که آمریکا به تولید برنج اقدام کرده، وجود مهاجرانی‌ است که عمدتا از کشورهای آسیایی به آمریکا آمدند و برنج‌خور هستند. این برنج، شباهت‌هایی به برنج طارمی ایرانی دارد با این تفاوت که کیفیت کم‌تری دارد. برنج آمریکایی وقتی درون آب قرار بگیرد، زودتر شروع به سفید شدن می‌کند و احتمال شکسته شدن دانه‌های برنج بیشتر است. این‌جاست که تفاوت برنج خارجی با برنج ایرانی، به ضوح قابل رویت است.

برنج ژاپنی یا سوشی

این برنج در ایران در بعضی از فروشگاه‌ها یافت می‌شود. این برنج به نسبت سایر انواع برنج خارجی، دانه‌های کوتاه و پهن دارد و به دلیل نشاسته بالا، بعد از پخت حالت چسبندگی به خود می‌گیرد.

برنج باسماتی

این نوع برنج، معمولا در پاکستان و مناطق حاصل خیز سند و پنجاب و هند، کشت می‌شود. این برنج شاخص گلیسیمی پایینی دارد و مخصوص رژیم‌های غذایی است چون ویتامین و مواد معدنی غنی دارد و تا ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد. این برنج، عطر و طعم مطلوبی دارد و دانه‌های آن، کمی طلایی است. گفتنی است که این برنج، شباهت زیادی به برنج‌هایی ایرانی دارد و جایگزین بهتری در برنج‌ خارجی، برای برنج‌های ایرانی است.

9 1 - کدام برنج خارجی بهتره؟

نتیجه گیری

با توجه به گرم بودن بازار فروش برنج‌ خارجی در ایران، این سؤال برای افراد مطرح می‌شود که کدام یک از این برنج‌ها، کیفیت بهتری دارند و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشند. در این مقاله تلاش شد تا وِیژگی‌های برنج خارجی موجود در ایران را مورد بررسی قرار بدهیم. هر کدام از این برنج‌ها، یعنی برنج پاکستانی، برنج تایلندی، برنج هندی، برنج آمریکایی و برنج ژاپنی، مزایا و معایبی دارند که در این مقاله آورده شده و می‌توان براساس آن دست به خرید زد. بدیهی است بعد از تصمیم گیری راجع به انتخاب نوع برنج، دغدغه‌ی محل معتبر برای خرید برنج خارجی مورد نظر برای افراد مطرح می‌شود. سایت مشهد برنج، می‌تواند به شما در خرید برنج خارجی کمک کند.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “کدام برنج خارجی بهتره؟”

  1. ما زمانی میتوانیم کیفیت برنجها را ارزیابی کنیم که نوع محصول استاندارد باشد. چون برنج های وارداتی کمتر این گزینه را دارند نمیتوان پس رای بر کیفیت داد و اگر رای هم بدهیم عملی بیهوده بوده و یک نظر غیر متعارف هست.

    1. رای و نظر بر اساس تجربه و استفاده از برنج های مختلف است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت