.jpg - آموزش پخت برنج با گوشت چرخ کرده

آموزش پخت برنج با گوشت چرخ کرده

مشهد برنجمشهد برنج
1,753 بازدید
برنج با مرغ

برنج و گوشت دو ترکیب پرطرفدار هستند. بنابراین، اگر غدایی در نظر بگیرید که ترکیبی از این دو با هم باشند، محبوبیت زیادی خواهد داشت. در ادامه لیستی از غذاهای مختلف آوردیم که ترکیبی از برنج با گوشت چرخ کرده است.

73 - آموزش پخت برنج با گوشت چرخ کرده

کباب تابه‌ای مخلوط

این غذا یکی از غذاهای جذاب با گوشت چرخ کرده است. این غذا، به گوشت، سیب‌زمینی و پیاز و فلفل سبز نیاز دارد. گلپر و زعفران هم از چاشنی‌های این غذای خوشمزه است. برای تهیه‌ی این غذا، ابتدا پیاز را رنده کنید. گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل و گلپر را به آن اضافه کنید. مواد را خوب ورز بدهید. حالا مایه‌ی کباب را وسط ماهیتابه بگذارید. فلفل سبز‌ها، گوجه و سیب زمینی را خلال کنید و در اطراف گوشت ها قرار دهید. در نهایت کره و زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و در قابلمه را به مدت ده تا پانزده دقیقه اجازه بدهید تا  کباب تابه‌ای شما به خوبی بپزد. شما می‌توانید در کنار این غذا، برنج هم سرو کنید.

نخودفرنگی پلو

برای پخت این غذا، ابتدا پیازها را خورد کرده و در ماهیتابه بریزید و کمی تفت بدهید. حالا گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و ادویه‌ها را روی گوشت ریخته و هم بزنید. سیب زمینی‌هایی را که نگینی خورد کردید را، داخل ماهیتابه بریزید. در آخر نخود فرنگی‌ها و رب گوجه را هم با مواد دیگر مخلوط کنید. روی مواد آب بریزید و در ظرف را ببندید. بعد از این‌که مواد به خوبی پخته شد، برنج را پخته و بعد از آب‌کش به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که برنج، دم بکشد.

استانبولی پلو با گوشت قلقلی

برای پختن این غذا ابتدا پیاز را در داخل قابلمه سرخ کنید. رب گوجه و ادویه‌ها را اضافه کنید. سیب زمینی‌های نگینی شده را با این مخلوط ترکیب کرده و در نهایت برنج را بعد از آب‌کشی کردن، به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد. گوشت چرخ کرده را با پیازهای رنده شده میکس و قلقلی کنید. حالا اجازه بدهید آن‌ها، در ماهیتابه سرخ بشوند. گوشت قلقلی در کنار استانبولی پلو آماده سرو است.‌

کرفس پلو

برای تهیه‌ی کرفس پلو، ابتد پیازها را سرخ کنید. گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه‌ها تفت دهید. نمک و فلفل را به آن اضافه کنید. حالا جعفری و نعنا و کرفس‌ها را با آن ترکیب کرده و اجازه دهید که کمی مواد با هم مخلوط بشوند. وقتی از آب موجود کرفس‌ها کم شد، زیر اجاق را خاموش کنید. برنج را آب‌کش کرده و با مواد مخلوط کنید و اجازه بدهید که برنج، دم بکشد. کرفس پلوی شما آماده خوردن است.

برای مطالعه مقاله «آیا برنج گلوتن دارد؟» کلیک کنید.

شوید پلو با گوشت

شیوید پلو از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌توان به راحتی با اضاقه کردن گوشت چرخ کرده به دستور پخت آن، به غذایی جذاب‌تر نیز آن را تبدیل کرد. برای تهیه‌ی آن، ابتدا گوش چرخ کرده را با پیاز و ادویه‌ها تفت بدهید. بعد از آن برنج را آبکشی کنید و با شوید‌های خشک و مخلوط گوشت چرخ کرده، میکس کرده و اجازه بدهید دم بکشد. شوید پلوی جذاب شما آماده است.

رشته پلو

برای شروع، ابتدا گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و ادویه‌ها تفت دهید. عدس‌های نیم‌پز شده را در آب برنج در حال جوش بریزید. رشته‌ها در روغن داغ تفت بدهید و به برنج و عدس اضافه کنید. بعد از این‌که مخلوط برنج و رشته و عدس را آب‌کش کردید، مخلوط گوشت را هم به آن اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد. در یک تابه پیازهای خلالی شده را تفت بدهید و کشمش‌ها را به آن اضافه کنید. برنج را توی بشقاب ریخته و به روی آن را عدس و پیاز بریزید.

نخود پلو با گوشت چرخ کرده

ابتدا نخودها را در آب به مدت  دو ساعت خیس کنید و بعد از دو ساعت در آب، بپزید. حالا پیازها را با گوشت چرخ کرده تفت دهید. حالا نخود‌ها را با گوشت‌ها مخلوط کرده و کنار بگذارید. برنج را در آب جوشانده و بعد از آب‌کشی، به مخلوط نخود و گوشت اضافه کرده و بگذارید به مدت نیم ساعت دم بکشد. نخود پلوی شما آماده است.

72 - آموزش پخت برنج با گوشت چرخ کرده

سخن آخر

گوشت و برنج، دو ماده غذایی پر طرفدار در بین ایرانی‌هاست. بنابراین، غذاهایی که ترکیب این دو را در خود داشته باشد نیز، در شمار بهترین و پر طرفدارترین غذاها قرار می‌گیرد. در این مقاله تلاش شد تا به چند نمونه از دستورغذاهایی که با ترکیب گوشت چرخ کرده و برنج، تهیه می‌شود، اشاره کرد. طبیعی است که هر چه کیفیت برنج شما بهتر باشد، غذای مورد نظر هم خوشمزه‌تر خواهد شد. شما می‌توانید برای تهیه‌ی بهترین نوع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی به سایت مشهد برنج، مراجعه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت