مرغوبترین برنج قهوه ای در ایران + خواص

مشهد برنجمشهد برنج
1,323 بازدید
برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ ای منبع غنی از فیبر و پروتئین برای رژیم غذایی شماست. چنانچه شما درگیر اسیدهای چرب مضر در بدن خود هستید، برنج قهوای سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. شاید شماهم از آن‌دسته افرادی باشید که برنج سفید را به برنج قهوه‌ای ترجیح می‌دهید. اما اگر در یک وعده غذایی خود این برنج را جای دهید، بی‌شک از طرفداران این برنج خواهید‌شد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر بیان ویژگی‌های برنج قهوه‌ای، بهترین و مرغوبترین ربنج قهوه‌ای را به شما معرفی کنیم.

ارزان‌ترین برنج قهوه ای

مزیت برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید

برنج قهوه ای همان برنج سفید است ولی با این تفاوت که فقط لایه بیرونی آن برداشته شده‌است. در ادامه به مزیت های برنج قهوه‌ای به صورت موردی می‌پردازیم.

مزیت اول

غنی از فسفر،منیزیم، آهن، منگنز، روی، سلنیم و پتاسیم است.

مزیت دوم

سرشار از ویتامین‌های K، E ،B6 ،B3 ،B2 ،B1 می‌باشد.

مزیت سوم

انواع کربوهیدرات‌ها را دارد.

مزیت چهارم

سرشار از آمیلوز و آمیلوپکتین است.

مزیت پنجم

فیبر فراوان موجود در آن، هضم غذا را آسان می‌کند.

مزیت پنجم

به کنترل دیابت در افراد بیمار کمک می‌کند.

مزیت ششم

به کنترل چاقی کمک کرده و با وحود کربوهیدارت در آن، وزن شما را به شدت افزایش نمی‌دهد.

همه این موارد تنها بخش کوچکی از مزیت‌های برنج قهوه‌ای است. اما اگر بخواهیم تمامی ویژگی‌های این برنج را در جمله ای کوتاه اما خلاصه بیان کنیم، باید این نکته را خاطر نشان کرد، این برنج برای افرادی با بیماری های نظیر دیابت، قلبی و انسداد عروق، چاقی توصیه می‌شود.

برای مطالعه مقاله «ارزان‌ترین برنج هندی» کلیک کنید.

فوت و فن‌های پخت برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای با داشتن سبوس بیش‌تر نسبت به برنج سفید، برای پخت زمان بیش‌تری نیاز دارد. در ادامه مراحل پخت ربنج قهوه ای را با هم مرور می‌کنیم.

مرحله اول: خیساندن برنج قهوه‌ای. برای پخت برنجی مجلسی و خوشمزه نیاز نیست، برنج قهوه‌ای را از شب قبل خیس بخورد. تنها 30 تا 45 دقیقه برای خیساندن این برنج کافی است.

مرحله دوم: به دیگ در حال‌جوش کمی نمک اضافه کرده و برنج را در دیگ بریزید. ملاک برنج ربای آب‌کشی کردن تنها برداشتن مقداری از برنج در حال جوش و گذاشتن زیر دندادن است. اگر برنج نرم شد، دیگ را از روی گاز برداشته و برنج را آب‌کشی کنید.

مرحله سوم: دم‌کشیدن برنج قهوه‌ای حدودا 45 تا 60 دقیقه زمان می‌برد. برای پخت برنج قهوه‌ای دقت کنید، افزودن آب ‌اضافی موجب چسبندگی برنج می‌شود.

فوت کوزه‌گری تهیه برنج قهوه‌ای

برای حفظ ویتامین و املاح برنج قهوه‌ای، حتما این برنج را به روش کته درست کنید. برای اینکه برنج تان شفته نشود بعداز دم گذاشتن برنج مقداری روغن بیش‌تری به آن اضافه کنید.

برنج باسماتی

روش صحیح نگهداری برنج قهوه‌ای

مدت نگهداری برنج قهوه‌ای بسیار مهم است. برنج قهوه‌ای بر اساس شرایطی هرچند بهینه حدود 3 تا 15 ماه ماندگاری دارد. بعد از این زمان امکان دارد مصرف آن نه تنها سودی نداشته باشد، بلکه مضر و سلامتی را به خطر بیندازد.

پس در درجه اول به مقدار برنجی که تهیه می‌کنید، کاملا دقت کنید و برحسب نیازتان خرید کنید. ظرفی که برای نگهداری برنج قهوه‌ای از آن استفاده می‌کنید باید کاملا خشک باشد. اگر ظرف نم داشته باشد، ممکن است برنج جوانه بزند و دیگر قابل استفاده نباشد.

بهتر است برنج را در بسته های مورد نیاز آماده کرده و در گوشه‌ای از یخچال یا فریزر که تاریک است، نگه‌دارید.

چگونه متوجه شویم برنج قهوه‌ای فاسد شده

تشخیص فاسد شدن برنج قهوه‌ای کار سختی نیست. برنج فاسد قهوه‌ای بوی تلخ و تندی دارد. اگر مقداری از این برنج به بینی خود نزدیک کنید متوجه این تغییر بو می‌شوید. اصلاحا برنج قهوه‌ای فاسد شده بوی ″ نا ″ می‌دهد.

مرغوب‌ترین برنج قهوه‌ای در ایران

مشهدبرنج سال‌هاست در زمینه تولید و توزیع برنج قهوه‌ ای در بین فروشگاه‌های اینترنتی حرف اول را می‌زند. مشهدبرنج علاوه بر ارائه بهترین برنج‌ ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی، در تولید برنج‌ قهوه‌ای نیز بی‌نظیر عمل کرده‌است. با تهیه برنج قهوه‌‌ای از مشهدبرنج، قطعا غذایی ایده‌آل خواهید پخت.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “مرغوبترین برنج قهوه ای در ایران + خواص”

  1. خیلی برنج خوش طعمی است پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت