.jpg - بهترین برنج‌های دنیا چیست؟

بهترین برنج‌های دنیا چیست؟

مشهد برنجمشهد برنج
1,496 بازدید
بهترین برنج‌های دنیا

برنج یکی از غلات پرمصرف در دنیا است. در ابتدای مقاله این نکته را باید بگوییم که در واقع هیچ برنجی به‌عنوان بهترین برنج دنیا وجود ندارد؛ به این خاطر که برنج انواع متنوعی دارد و غذا‌های مختلفی نیز می‌توان با آن تهیه کرد. به‌عنوان‌مثال برنجی که در تهیه سوشی به کار می‌رود، برای تهیه چلو مناسب نخواهد بود. بااین‌حال برخی از انواع برنج جزء برنج‌های پرطرفدار و محبوب هستند که از لحاظ کیفیت و عطر و طعم پخت در دنیا برتر هستند. در ادامه مقاله به بررسی چند نمونه از بهترین برنج‌های دنیا می‌پردازیم.

بهترین برنج‌های دنیا

در ادامه مقاله، چند مورد از بهترین برنج‌های دنیا را معرفی می‌کنیم و به شرح کامل آن‌ها می‌پردازیم:

1- برنج سفید

برنج سفید در حقیقت برنجی است که سبوس آن در طی مرحله برنج‌کوبی کاملاً جدا می‌شود و نسبت به برنج‌های دیگری مثل برنج قرمز و برنج قهوه‌ای از مواد مغذی و خواص کمتری برخوردار است. ما ایرانیان در وعده‌های غذایی خود بیشتر از برنج سفید استفاده می‌کنیم؛ به این خاطر که بسیار خوش­طعم است و از عطر بسیار خوبی نیز برخوردار است.

24 - بهترین برنج‌های دنیا چیست؟

در دنیا نیز به طور گسترده از انواع برنج سفید دانه بلند استفاده می‌شود که در زمان پخت، دانه‌های آن به‌راحتی از هم جدا می‌شوند و حالت پف‌کرده خود را حفظ می‌کند. درواقع برنج سفید کاربرد بسیار زیادی دارد و می‌توان از آن در تهیه انواع چلو، انواع آش، همراه با سبزی‌ها و گوشت مرغ و گوشت قرمز استفاده کرد.

برنج سفید در تمام دنیا کشت می‌شود و در نتیجه نمی‌توان گفت که تنها متعلق به کشور خاصی است و در واقع منشأ اکثر برنج‌های دنیا از برنج سفید است. به همین جهت می‌توان گفت که یکی از پرطرف‌دارترین و بهترین برنج‌های دنیا، برنج سفید است.

بهترین برنج سفید ایرانی نیز در استان‌های شمالی کشور کاشت می‌شود از جمله برنج گیلان، برنج گلستان و برنج مازندران که هرکدام از این نوع برنج‌ها انواع مختلف و متنوعی دارند.

2- برنج قهوه‌ای

یکی دیگر از بهترین برنج‌های دنیا، برنج قهوه‌ای است. در واقع زمانی که برنج را آسیاب می‌کنند تا شلتوک آن جدا شود، برنج قهوه‌ای لایه قهوه‌ای خود را حفظ می‌کند و به همین خاطر به برنج قهوه‌ای معروف است و خواص درمانی بی‌نظیری دارد.

به بیان دیگر می‌توان چنین گفت که برنج قهوه‌ای همان برنج سفید است که لایه قهوه‌ای خود را حفظ کرده و به همین علت برای پخت آن به زمان بیشتری در مقایسه با برنج سفید نیاز دارد. همه غذا‌هایی که با برنج سفید پخت می‌شود را می‌توان با برنج قهوه‌ای نیز، طبخ کرد. از ویژگی‌های ممتاز این نوع برنج، عطروطعم منحصربه‌فرد آن است. برنج قهوه‌ای در دو نوع دانه کوتاه و دانه بلند در بازار موجود است.

برای مطالعه مقاله “برنج صدری چیست؟” کلیک کنید.

3- برنج سرخ

یکی دیگر از محبوب‌ترین و بهترین برنج‌های دنیا برنج سرخ است که بیشتر در کشور تایلند کشت می‌شود. این نوع برنج دانه بلند، در زمان آسیاب تنها شلتوکش جدا می‌شود اما سبوس آن حفظ می‌شود. به همین علت رنگ دانه‌های این نوع برنج سرخ است و خواص و فایده‌های بیشتری را در مقایسه با برنج‌های سفید معمولی دارد.

برنج سرخ به‌این‌علت که برای رشد به دمای بالایی نیاز دارد و تنها می‌توان آن را در منطقه‌های گرمسیری کشت و برداشت کرد، جزء گران‌ترین برنج دنیا است. علاوه بر این، با این که منشأ اصلی تولید برنج سرخ، تایلند است اما امروزه در کشور عربستان هم این نوع برنج، کشت می‌شود.

علاوه بر این که برنج سرخ برای پخت به زمان بیشتری نیاز دارد، از بافتی جویدنی‌تر نیز برخوردار است و می‌توان از آن در تهیه انواع سالاد بهره برد و همراه با سبزی‌ها تفت‌داده شود. علاوه بر این آرد برنج سرخ بسیار مغذی است و می‌توان در پخت انواع گوشت و ماهی از آن استفاده کرد.

رنگ قرمز برنج سرخ، به‌خاطر عنصر آهن بسیاری است که در بافت آن وجود دارد و می‌تواند قند خون و انسولین را در بدن متعادل کند. به همین خاطر افراد دیابتی می‌توانند با خیال راحت از این برنج استفاده کنند و نگران افزایش قند خون خود نباشند. در واقع ویتامین موجود در این برنج، به متعادل‌سازی تشکیل سروتونین و تشکیل گلبول‌های قرمز خون کمک بسیاری خواهد کرد.

4- برنج باسماتی

یکی دیگر از بهترین برنج‌های دنیا برنج باسماتی است. منشأ اصلی این نوع برنج به دامنه‌های اطراف کوه‌های هیمالیا برمی‌گردد که امروزه به طور وسیعی در کشور پاکستان و هند و کشور‌های شرقی آسیا کشت و برداشت می‌شود.

در جهان، برنج باسماتی به‌عنوان برنج هندی شناخته می‌شود. از لحاظ ظاهری، دانه‌های این نوع برنج سفید و بلند است و عطر بسیار زیادی را نیز دارد که مانند برنج‌های ایرانی در طی فرایند کهنه شدن، بسیار خوشبوتر شده و طعم بی‌نظیری را نیز خواهد داشت.

25 - بهترین برنج‌های دنیا چیست؟

برای فرایند کهنه شدن، پس از اینکه این نوع برنج برداشت می‌شود، ابتدا حدود یک سال در انبار می‌ماند تا کهنه شود و سپس توزیع می‌گردد. برنج باسماتی را می‌توان همراه با ادویه کاری سرو کرد و عطر طبیعی آن را نیز، چندین برابر نمود.

5- برنج سوشی

یکی دیگر از بهترین برنج‌های دنیا برنج سوشی است که هم به‌صورت قهوه‌ای و هم به‌صورت برنج سفید موجود است. این نوع برنج برای مصرف در کنار غذا‌های دریایی بسیار مناسب است. برنج سوشی در کشور ژاپن کشت و برداشت می‌شود و بعد از پخت نیز حالت خمیری و شفتگی دارد. در حقیقت علت چسبندگی این نوع برنج، نشاسته زیاد موجود در آن است و همین موضوع موجب می‌شود تا درست‌کردن سوشی بسیار راحت‌تر باشد.

این برنج را می‌توان در کنار غذا‌های دریایی و سس‌های مخصوص استفاده کرد و آن را در تهیه یک پودینگ برنج شیرین به کار گرفت.

خرید برنج

اگر قصد دارید برای خرید انواع برنج‌های مرغوب به‌صورت اینترنتی اقدام کنید، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را برای خرید خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع برنج‌ها، مستقیم و بدون واسطه محصولات مرغوب و مقرون‌به‌صرفه را به دست شما می‌رساند تا از خرید خود مطمئن و راضی باشید و با خیالی آسوده خرید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله درباره چند نمونه از بهترین برنج‌های دنیا پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، برنج‌های مرغوب با کیفیتی در دنیا هستند که مورداستفاده همه افراد قرار می‌گیرند. درواقع نمی‌توان یک برنج را با عنوان بهترین برنج دنیا نامید به این خاطر که هرکدام از انواع برنج‌ با یکدیگر متفاوت هستند و کاربرد خاص خود را دارند.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت