.jpg - بهترین برنج دم سیاه

بهترین برنج دم سیاه

مشهد برنجمشهد برنج
1,153 بازدید
بهترین برنج دم سیاه

تمام برنج‌هایی که در استان‌های شمالی کشور کشت می‌شود؛ دارای عطروطعم خوبی هستند. یکی از انواع برنج که از کیفیت خوبی برخوردار است؛ برنج دم سیاه نام دارد. بهترین برنج دم سیاه در شالیزارهای مرغوب شمال کشور کشت می‌شود. به دلیل اینکه این دسته از برنج نسبت به دیگر برنج‌های هم ردیف مانند برنج هاشمی و برنج طارم کم محصول و دیررس‌تر است؛ در بازار قیمت بالاتری دارد. کشت بهترین برنج دم سیاه به دلیل اینکه کشت دوم انجام نمی‌شود؛ بیشتر در استان‌های گیلان و گلستان است. در استان مازندران به دلیل کشت دوم برنج، کشاورزان کمتر برنج دم سیاه کشت می‌کنند. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج، ارائه‌دهنده انواع برنج‌ ایرانی و برنج پاکستانی و برنج هندی به بررسی ویژگی‌های برنج دم سیاه و نحوه پخت آن می‌پردازیم.

58 - بهترین برنج دم سیاه

برنج دم سیاه چیست؟

به برنجی که علاوه بر کیفیت، طعم و عطر عالی، رنگ ریشک یا دم شلتوک آن سیاه است؛ برنج دم سیاه می‌گویند. بهترین برنج دم سیاه برنج کشت اول است که بعد از برداشت، دانه‌های بلند و کشیده‌ای دارد. همچنین بعد از پخت علاوه بر طعم بسیار عالی، عطر و بوی بی‌نظیری دارد. برنج دمسیاه در کشت اول که زمان آن اوایل تیرماه است؛ برداشت می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در ری برنج دم سیاه

در حالت کلی مهارت کشاورز، حاصلخیزی خاک شالیزار، شرایط آب‌وهوایی منطقه جغرافیایی، نوع بذر برنج استفاده شده توسط کشاورز و آبیاری مناسب، عواملی هستند که بر روی ری و حجم بهترین برنج دم سیاه تأثیر می‌گذارند. چندساله بودن بذر برنج استفاده شده باعث ری بیشتر می‌شود. به دلیل اینکه در شالیزارهای مرغوب و ارگانیک کشت می‌شود؛ کیفیت بسیار خوبی دارد. برنج دم سیاه برای استفاده در مجالس و مهمانی یک گزینه عالی است.

ویژگی‌های برنج دم سیاه

بهترین برنج دم سیاه شمال دانه‌های کشیده و شکل قلمی دارد. در حالت طبیعی طول دانه‌های برنج دمسیاه 6 تا 8 میلی‌متر است و بعد از پخت به 15 میلی‌متر می‌رسد. به دلیل کشت اول بودن و مرغوبیت زمین کشت، طعم، عطر و بوی بی‌نظیری دارد. به دلیل کم محصول بودن قیمت بالاتری دارد و بهترین برنج دمسیاه در آستانه‌اشرفیه استان گیلان و مینودشت استان گلستان کشت می‌شود. رنگ‌دانه‌های برنج سفید متمایل به کرم است که سرشار از ویتامین D، ویتامین B، کلسیم، فیبر و آهن است. همچنین به دلیل سرشار بودن از کربوهیدرات و نداشتن کلسترول، انرژی لازم برای سوخت‌وساز بدن را تأمین می‌کند. بعد از پخت برنج دمسیاه نرم و خوش طعم است.

برای مطالعه مقاله «ارزان‌ترین برنج پاکستانی» کلیک کنید.

روش‌های نگهداری برنج دم سیاه

نگهداری بهترین برنج دم سیاه نیازمند شرایطی است که رعایت آن‌ها باعث ماندگاری بیشتر برنج می‌شود. روش‌های نگهداری برنج دم سیاه عبارت‌اند از:

  • برای جلوگیری از خرابی احتمالی، برنج دم سیاه را در گونی‌های نخی که رطوبت برنج را خارج می‌کنند؛ نگهداری کنید.
  • برای جلوگیری از وجود آفت‌ها و تضمین‌کردن سلامت برنج، می‌توانید از جاذب اکسیژن استفاده کنید.
  • داخل کیسه برنج از زنجبیل، میخک، زردچوبه، نمک، میخک، پوست و برگ گردو جهت جلوگیری از شپشک و کرم زدگی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از رسیدن رطوبت زمین و دیوار به کیسه‌های برنج، آن‌ها را بافاصله از زمین و دیوار قرار دهید.
  • مکان نگهداری بهترین برنج دم سیاه باید دارای تهویه مناسب و همچنین خشک و خنک باشد.

روش‌های تشخیص برنج دم سیاه اصل

باتوجه‌به اینکه در بازار متأسفانه برنج‌های تقلبی هم موجود است؛ می‌توانید با روش‌هایی که می‌گوییم بهترین برنج دم سیاه اصل را تشخیص دهید. روش‌های تشخیص عبارت‌اند از:

  • رنگ سفید مایل به کرم دانه‌های برنج و کشیدگی آن‌ها قبل از پخت که بین 6 تا 8 میلی‌متر است.
  • ری بسیار خوب برنج بعد از پخت و قابلیت 2 الی 3 بار گرم‌شدن، بدون اینکه برنج سفت شود.
  • گرفتن دانه‌های برنج در دست و ها کردن که باعث می‌شود عطر بی‌نظیر آن به مشامتان برسد.
  • فشاردادن برنج دم سیاه اصل در کف دست که مقداری چربی پس می‌دهد.

20 - بهترین برنج دم سیاه

روش پخت برنج دم سیاه

بر اساس ویژگی‌های گفته شده دررابطه‌با بهترین برنج دم سیاه نسبت به دیگر انواع برنج ایرانی، زمان پخت کمی دارد و به‌اصطلاح زودپز است. هنگام پخت برنج دمسیاه می‌توانید به روش کته یا آبکش آن را طبخ کنید. فقط برای جلوگیری از نرم و خمیر شدن باید زمان پخت آن را کوتاه کنید. در ادامه شما را با نحوه پخت برنج دم سیاه به‌صورت آبکش آشنا می‌کنیم.

روش پخت برنج دم سیاه

برای پخت برنج دم سیاه به‌صورت کته یا آبکش بهتر است بسته به کهنه بودن برنج آن را به مدت یک تا دو ساعت در آب خیس کنید. مراحل پخت برنج دم سیاه به‌صورت زیر است:

  • خیس کردن برنج به مدت 2 ساعت در آب
  • اضافه‌کردن برنج و نمک به آب در حال جوش
  • هم زدن برنج و تست‌کردن دانه برنج
  • آبکش کردن برنج بعد از کمی نرم‌شدن
  • در نهایت دم‌کردن برنج به مدت 30 تا 40 دقیقه

نکته مهمی که نباید در پخت برنج دمسیاه فراموش کنید این است که در حین شستشو آن را چنگ نزنید. چنگ‌زدن برنج باعث خردشدن آن می‌شود. نکته مهم دیگر در پخت برنج دم سیاه به‌صورت کته این است که از مقدار نمک و آب به‌اندازه استفاده شود.

برای مطالعه مقاله «معطرترین برنج ایرانی» کلیک کنید.

قیمت برنج دم سیاه

قیمت برنج دم سیاه به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. یکی از پارامترهایی که در بالابودن قیمت برنج دم سیاه تأثیرگذار است؛ کم محصول بودن و زحمت زیاد کشت آن نسبت به دیگر انواع برنج است. کم محصول بودن یعنی میزان محصول نهایی نسبت به مساحت زمینی که زیر کشت رفته، کمتر است. پارامترهای تأثیرگذار دیگر در قیمت برنج دم سایه عبارت‌اند از:

  • طعم و عطر
  • کیفیت برنج
  • منطقه کشت
  • ظاهر برنج

خرید برنج دم سیاه

برنج دم سایه طعم و عطر بسیار خوبی دارد. باتوجه‌به ویژگی‌ها و خواصی که دارد، برای بیماران کلیوی بسیار مفید است. برنج دمسیاه از خانواده برنج صدری است؛ انواع خاصی ندارد. برای خرید بهترین برنج دم سیاه شمال می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر آن را تهیه کنید. باکیفیت‌ترین برنج دم سیاه را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی مشهد برنج باکیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کنید.

72 - بهترین برنج دم سیاه

جمع‌بندی

برنج دم سیاه بین مردم به دلیل عطر و بوی زیاد، طعم عالی و کیفیت خوب، محبوبیت زیادی دارد. برای تهیه و خرید بهترین برنج دم سیاه پیشنهاد می‌کنیم آن را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و بدون واسطه خریداری کنید. وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌های ایرانی، تایلندی، پاکستانی و هندی است. برای خرید انواع برنج باکیفیت و قیمت مناسب می‌توانید به وب‌سایت مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “بهترین برنج دم سیاه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت