طرز تهیه روغن سبوس برنج در منزل

مشهد برنجمشهد برنج
1,487 بازدید
روغن سبوس برنج

یکی از سه روغن‌ برتر جهان، روغن سبوس برنج است که نسبت به سایر روغن‌ها قیمت بالاتری دارد. اگر می‌خواهید این روغن را داشته باشید و هزینه زیادی برای خرید آن پرداخت نکنید می‌توانید خودتان آن را در خانه درست کنید. ما در این مقاله طرز تهیه روغن سبوس برنج در منزل را به شما عزیزان خواهیم گفت با ما همراه باشید.

روغن سبوس برنج

طرز تهیه روغن سبوس برنج در منزل

در طرز تهیه روغن سبوس برنج در منزل چهار مرحله را باید رعایت کنید. تصفیه سبوس، استخراج روغن، پالایش روغن و موم زدایی روغن. اما این مراحل مربوط به کارخانه‌ها است و مسلما نمی‌توانید در خانه آن‌ها را عملی کنید. برای تهیه این روغن در منزل باید مراحل زیر را انجام دهید.

در مرحله اول سبوس برنج را باید به طور کامل تمیز کنید یا برای تهیه آن از آرد سبوس برنج استفاده کنید. در مرحله دوم سبوس آرد برنج را تحت حرارت و فشار بالا قرار دهید تا روغن کم کم به دست آید. اگر می‌خواهید روغن سبوسی که درست می‌کنید تا 1 الی 2 سال قابل استفاده باشد باید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. درصد روغن به میزان خالص بودن آن بستگی دارد. هر چقدر درصد سبوس برنج بیشتر باشد، کیفیت، ارزش و ماندگاری آن هم بالاتر خواهد بود.

برای تهیه روغن سبوس برنج در منزل در حجم زیاد، باید دستگاه روغن‌گیری سبوس برنج را تهیه کنید. روغن برنج به یک شیوه درست نمی‌شود. روغنی که با کمپرس سرد تولید شود با کیفیت‌ترین روغن است و خواص بسیار مفیدی را دارا می‌باشد روغن‌های با پرس سرد با وارد آوردن فشار شدید برسبوس برنج گرفته می‌شود. بعضی از روش‌های روغن‌گیری برای گرفتن روغن از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. باید به برچسب روغنی که استفاده می‌کنید نگاه کنید و مطمئن شوید که از طریق کمپرس سرد به دست آمده باشد.

نحوه استفاده از روغن سبوس برنج

از خصوصیات روغن  سبوس داشتن رنگ روشن و طعمی بی نظیری است که باعث شده از آن در تولید سس مایونز و مارگارین مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین تهیه روغن سبوس برنج در منزل  برای درست کردن  انواع سالاد‌ها به کار برده می‌شود. به خاطر شرایط خاصی که دارد مناسب برای سرخ کردن هم است. خواص بیشمار از جمله داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین E. باعث شده تا در ساخت انواع کرم‌ها و ضد آفتاب‌ها هم استفاده شود.  روغن سبوس در لوزام آرایشی و بهداشتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص برنج سبوس برای مو

این روغن به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد، باعث شده است برای درمان شوره و ریزش مو بسیار موثر باشد. طبق تحقیقات محققان کره‌ای در این روغن به دلیل وجود داشتن  اسیدلینولئیک و ماده گاما اوریزانول می‌تواند تغذیه‌رسانی عالی به پیاز مو داشته باشد و باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین این روغن نرم کننده بسیار مفیدی برای مو است زیرا اسیدهای چرب موجود در آن به ساقه‌های مو نفوذ کرده و باعث مرطوب سازی آنها می شود. اگر می‌خواهید موهای نرم و درخشانی داشته باشید و در برابر نور خورشید و دیگر آسیب‌های محیطی از موهای خود نگهداری کنید از روغن سبوس برنج استفاده کنید. تهیه روغن سبوس برنج در منزل فواید زیادی دارد.

روغن برنج برای اصلاح صورت

اگر روغن برنج را  قبل از اصلاح صورت استفاده کنید باعث ایجاد لایه محافظتی روی پوست شما می‌شود که به تیغ یا ژیلت اجازه می‌دهد به نرمی بر روی پوست حرکت کرده و هیچ خراشی بعد از اصلاح باقی نگذارد.

برای مطالعه مقاله «عوامل تأثیرگذار بر روی عطر و بوی برنج» کلیک کنید.

خواص روغن سبوس برنج برای ترک‌های پا

یکی دیگر از خواص تهیه روغن سبوس برنج در منزل این است که اسکوالان و اسیدهای چربی که در روغن برنج موجود است  برای ترک‌های پا بسیار مفید می باشد و خواص ضد التهابی آن می‌تواند از ترک‌های عمیق جلوگیری کند. روغن برنج پوست را مرطوب می‌کند و رطوبت را در پوست حفظ خواهد کرد که این امر باعث آسان شدن در فرآیند درمان می شود.

خواص تهیه روغن سبوس برنج درمنزل  برای سوختگی

روغن سبوس را می‌توانید روی قسمت سوختگی بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید اینکار را طی 3 الی 4 ماه ادامه دهید مشاهده می‌کنید که جای سوختگی به تدریج از بین می‌رود.

 کنترل و درمان کلسترول خون

روغن سبوس‌های برنج به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع از جمع شدن کلسترول‌های مضر در خون جلوگیری می‌کند و به همین سبب می‌توانیم با مصرف این محصول از رشد و بروز بیماری کلسترول خون جلوگیری کنیم.

کنترل و درمان قند خون

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قرن اضر دیابت است  و به همین سبب کسانی که دارای بیماری‌های قند خون هستند می‌توانند با مصرف کردن  این روغن قند خون را کنترل و تا حدودی کاهش دهند.

با مصرف روغن سبوس به کاهش وزن خود کمک کنید

اضافه‌ وزن و چاقی یکی از مهم‌ترین معضلات اصلی بشر امروزی به شمار می‌رود که به دلیل تغذیه نادرست و یا کم‌تحرکی این اتفاق رخ می‌دهد. برای کاهش وزن و لاغری انواع روش وجود دارد  که بهترین آنها می‌توان  استفاده روغن سبوس‌های برنج باشد. روغن سبوس به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد  به چربی سوزی در بدن کمک می‌کند و مصرف آن در کاهش وزن و لاغری افراد کمک خواهد کرد.

برنج ایرانی

درمان بیماری فشار خون

روغن سبوس برنج از محصولاتی است که در درمان بیماری‌های مختلف تأثیرمثبتی می‌گذارد. یکی از این موارد درمان فشارخون بالا است. به همین سبب کسانی که دارای فشارخون بالا هستند می‌توانند از این روغن برای کنترل و درمان فشارخون بالا استفاده کنند.

سخن پایانی

تهیه روغن سبوس برنج در منزل راهی آسان و کم‌هزینه برای داشتن این روغن پرخاصیت است. ممکن است شما روش متفاوتی برای تهیه این روغن داشته باشید که با سبک مشهد برنج فرق داشته باشد. مشهد برنج از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه‌کننده برنج است که می‌توانید انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی را از آن خریداری کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت