.jpg - بهترین زمان خرید برنج + معرفی فروشگاه

بهترین زمان خرید برنج + معرفی فروشگاه

مشهد برنجمشهد برنج
1,150 بازدید
بهترین زمان خرید برنج

همه ما به خوبی می‌دانیم که برنج اصلی‌ترین ماده غذایی در همهٔ خانه‌های ایرانی است. اکثر خانواده‌های ایرانی برنجی که برای مصرف سالانه خود نیاز دارند را به صورت عمده خریداری می‌کنند و در منزل یا انبار خود نگه می‌دارند. احتمالاً به این موضوع توجه کرده‌اید که قیمت برنج در ماه‌های مختلف سال متفاوت است. یکی از دلایل این تغیر قیمت‌ها تورم است، اما دلیل دیگری که در اینجا مدنظر ما است قیمت‌گذاری برنج بر اساس تازه و کهنه بودن آن است. در ادامه این مطلب از سایت مشهد برنج به موضوع بهترین زمان خرید برنج می‌پردازیم.

20 2 - بهترین زمان خرید برنج + معرفی فروشگاه

زمان برداشت برنج ایرانی

همان‌طور که می‌دانید برنج ایرانی انواع مختلفی دارد و هر نوع از آن در مناطق مختلفی از ایران کاشت و برداشت می‌شود. با توجه به آب و هوای هر منطقه زمان کاشت و در پی آن زمان برداشت متفاوت خواهد بود. استان‌هایی که عمدهٔ برنج مصرفی در ایران را تولید می‌کنند استان‌های شمالی از جمله گیلان و مازندران هستند.

کاشت و برداشت برنج در این استان‌ها دو بار انجام می‌شود که این کار برنج‌ها را به دو دسته، برنج کشت اول و برنج کشت دوم تقسیم می‌کند. برنج کشت اول در اوایل بهار کاشته می‌شود و در اواسط تابستان یعنی مردادماه برداشت می‌شود. برنج کشت دوم دقیقاً بعد از برداشت کشت اول کاشته می‌شود و در اواسط فصل پاییز برداشت می‌شود.

در دیگر استان‌های ایران نیز تولید برنج صورت می‌گیرد. برنج معروف کام فیروز، برنج تولید استان فارس است. زمان کاشت و برداشت برنج در شیراز با زمان کاشت و برداشت برنج در شمال کمی متفاوت است. درواقع شالی‌کاران شیرازی برنج خود را در اواسط یا اواخر بهار می‌کارند و محصول آن را در اواخر ماه مهر برداشت می‌کنند. در جدول زیر به تفکیک انواع برنج ایرانی زمان برداشت هر یک را آورده‌ایم تا محاسبه زمان خرید برنج برای شما عزیزان راحت‌تر شود.

نوع برنجزمان برداشت محصول
هاشمی گیلان10 مرداد تا 10 شهریور
فجر گرگان20 مرداد تا 1 آبان
طارم مازندران25 تیر تا 20 مرداد
شیرودی25 مرداد تا 25 شهریور
ندا25 مرداد تا 25 شهریور
صدری دم سیاه25 مرداد تا 25 شهریور
برنج کشت دوم25 مهر تا 25 آبان

بهترین زمان خرید برنج ایرانی

اگر می‌خواهید برنج باکیفیت ایرانی را با ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید، بهترین زمان خرید برنج پس از برداشت آن است. درواقع در این مدت میزان عرضه محصول برنج نسبت به میزان تقاضای بازار بیشتر است و همین موضوع سبب می‌شود قیمت کمتری داشته باشد. هر چه از برداشت محصول زمان بیشتری بگذرد، قیمت برنج به تدریج بیشتر خواهد شد. نکته‌ای که در اینجا باید مدنظر داشته باشید این است که شرایط نگهداری برنج تازه نسبت به برنج کهنه راحت‌تر است.

بهترین زمان خرید برنج کهنه

حال اگر می‌خواهید برنج کهنه را با کمترین قیمت خریداری کنید، بهترین زمان خرید برنج کهنه دقیقاً یک ماه پیش از برداشت برنج تازه است. در این زمان به دلیل نزدیک شدن به برداشت محصول جدید قیمت برنج نسبت به قبل کمتر خواهد شد.

برای مطالعه مقاله «طرز تهیه پخت سبزی پلو » کلیک کنید.

تفاوت برنج تازه و کهنه

برنج تازه برنجی است که درست پس از برداشت و شالی‌کوبی وارد بازار شده و به فروش می‌رسد. برنج تازه همچنان دارای آب و رطوبت است و به طور کامل خشک نشده است. برنج کهنه، برنجی است که 4 الی 6 ماه پس از برداشت محصول به بازار عرضه می‌شود. این برنج طی مراحلی که در بین زمان برداشت تا عرضه گذرانده، کاملاً خشک شده و رطوبتی ندارد. درواقع تفاوت بین برنج تازه و کهنه در زمان عرضه آن به بازار و میزان آب و رطوبت دانه‌های آن است.

این نکته را فراموش نکنید که برنج کهنه خوش‌پخت‌تر از برنج تازه است. اگر می‌خواهید دانه‌های برنجتان قد کشیده باشد و نرم و شفته نشود، از برنج کهنه‌تر استفاده کنید. بهترین زمان خرید برنج و استفاده از آن، حدوداً 4 ماه پس از برداشت محصول است. برنج تازه به دلیل رطوبتی که دارد، به هنگام پخت آب کمتری جذب می‌کند و زیاد قد نمی‌کشد.

25 - بهترین زمان خرید برنج + معرفی فروشگاه

بدترین زمان خرید برنج

در فصل بهار برنج نخرید! بدترین زمان خرید برنج، فصل بهار و علی‌الخصوص اوایل فصل بهار است. در این زمان به دلیل شرایط آب و هوایی نگهداری از برنج بسیار دشوار است. اگر به صورت درست و اصولی از برنج نگهداری نشود احتمال خراب شدن آن در این بازه زمانی بیشتر از فصول دیگر خواهد بود.

یکی دیگر از دلایلی که فصل بهار را بدترین زمان خرید برنج کرده است، قیمت آن می‌باشد. در فصل بهار حدود 6 ماه از برداشت محصول گذشته و در این زمان قیمت‌ها نسبت به هر زمان دیگری افزایش بیشتری خواهند داشت.

سخن آخر

از آنجایی که اکثر خانواده‌ها برنج مصرفی سالانه خود را به صورت عمده خریداری می‌کنند، پس بهتر است بهترین زمان خرید برنج را بدانید. طبق مطالبی که گفتیم بهترین زمان خرید برنج ایرانی 3 ماه پس از برداشت آن است. اما اگر می‌خواهید برنج را در زمانی که کمترین قیمت را دارد خریداری کنید، ماه اول پس از برداشت و 2 ماه قبل از برداشت محصول بهترین زمان است. یادتان نرود که 6 ماه پس از برداشت محصول برنج بیشترین قیمت را در بازار عرضه خواهد داشت.

شما عزیزان می‌توانید انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی را از فروشگاه مشهد برنج با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. رضایت و سلامتی مشتریان اولویت مشهد برنج است. از این رو باکیفیت‌ترین، بااصالت‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات را برای مشتریان خود عرضه می‌کند. محصول مورد نظر خود را در سایت مشهد برنج سفارش دهید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت