.jpg - معطرترین برنج ایرانی

معطرترین برنج ایرانی

مشهد برنجمشهد برنج
1,768 بازدید
معطرترین برنج ایرانی

برای مشخص‌کردن معطرترین برنج ایرانی به معنای واقعی استاندارد یا معیار کمی دقیقی وجود ندارد. به‌نوعی تشخیص عطر برنج به قدرت حس بویایی و شامه بستگی دارد. برای دسته‌بندی بهترین برنج معطر می‌توانیم برنج‌های شمال ایران را نام ببریم که به دلیل کیفیت خوب آب‌وهوایی و نوع روش کاشت، علاوه بر کیفیت و طعم خوب بسیار خوش‌عطر هستند. در بین انواع برنج ایرانی معیار برای تعیین بهترین برنج عطری برنج کشت دوم است که اصولاً در فصل مردادماه کشت می‌شود. برنج کشت دوم علاوه بر عطر عالی، کیفیت و طعم خوبی دارد و نسبت به برنج‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است. همچنین برای مشخص‌شدن معطرترین برنج ایرانی می‌توانید آن را به‌صورت کته آماده کنید که علاوه بر عطر بیشتر، طعم خوبی دارد. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج به بررسی عوامل تأثیر در عطر برنج و انواع برنج معطر می‌پردازیم.

50 - معطرترین برنج ایرانی

نکات تأثیرگذار در عطر و طعم برنج ایرانی

در تقسیم‌بندی بهترین برنج معطر به انواع برنج‌های ایرانی منطقه شمال ایران می‌رسیم. انواع برنج شمال عطروطعم بی‌نظیر و پخت خوبی دارند. نکاتی که در خوش‌عطر شدن برنج تأثیرگذار هستند؛ عبارت‌اند از:

  • شیوه پخت برنج
  • کمتر تراش‌خوردن شلتوک‌های برنج در کارخانه و باقی ماند لایه‌های پوستی
  • کیفیت خاک و مواد مغذی خاک
  • کشت دوم بودن برنج

انواع برنج عطری

کیفیت و طعم برنج‌های شمال نسبت به دیگر مناطق ایران بهتر است. در شمال کشور باتوجه‌به کشت برنج در تمام شهرها، بهترین و معطرترین برنج ایرانی مربوطه به استان گیلان است. برنج‌های کاشته شده در استان گیلان عطر عالی و کیفیت بالایی دارند. بهترین برنج معطر متعلق به استان گیلان است. در ادامه شما را با انواع بهترین برنج معطر آشنا می‌کنیم.

برنج صدری دم سیاه

گران‌ترین و مرغوب‌ترین برنج شمال که شرایط تولید سختی دارد؛ برنج صدری دم سیاه است. حجم تولید این برنج کم و تعداد خواهان این برنج زیاد است. برای کشت برنج صدری دم سیاه نیاز به آب فراوان است و هنگام برداشت باید با دست درو شود. تعداد کم کارگر برای درو و دستمزد بالای آن‌ها، در تولید کم و قیمت بالای آن تأثیر زیادی دارد. برنج صدری سبک و خوش طعم به رنگ سفید همراه با رگه‌های کرم رنگ است و حس سنگینی روی معده ایجاد نمی‌کند. محبوبیت برنج صدری دم سیاه بین مردم به‌خاطر عطر فوق‌العاده و قدکشیدن برنج بعد از پخت است. بهترین برنج عطری صدری دم سیاه است.

برای مطالعه مقاله «برنج سرگل چیست؟» کلیک کنید.

برنج هاشمی

در دسته‌بندی معطرترین برنج ایرانی برنج هاشمی در رتبه دوم قرار دارد. ساقه برنج بلند و باریک است و به دلیل مقاومت بالا در برابر آفات، نیاز به سم‌پاشی ندارد و یکی از سالم‌ترین انواع برنج است. برنج هاشمی بعد از پخت ری بسیار عالی دارد و توصیه می‌کنیم هنگام خیس کردن آن از ظرف بزرگ استفاده کنید. گرانی برنج هاشمی به دلیل کیفیت عالی، عطر و بوی بی‌نظیر آن است.

برنج علی کاظمی

در کنار برنج هاشمی و صدری، برنج علی کاظمی جزء معطرترین برنج ایرانی است که نسبت به دو برنج دیگر دانه‌های تپل‌تری دارد و بعد از پخت تا 12 میلی‌متر قد می‌کشد. عطروطعم عالی و قیمت مناسب‌تری دارد. به دلیل ظاهر شفته مانند بعد از پخت برای مجالس رسمی استفاده نمی‌شود و مصرف خانگی دارد. در غرب استان گیلان و رشت کشت می‌شود.

برنج طارم محلی فریدونکنار یا طارم عطری

یکی از بهترین برنج عطری شمال، برنج طارم محلی است که از کشت دوم برداشت می‌شود. رنگ سفید کدر مایل به نباتی دارد و نسبت به انواع دیگر برنج معطر ایرانی صدری و هاشمی، ریزتر است و بعد از پخت 8.5 میلی‌متر قد می‌کشد. از لحاظ کیفیت پخت با دیگر برنج‌ها رقابت می‌کند. باتوجه‌به ریزدانه بودن نسبت به دیگر برنج‌ها عطر بسیار عالی و پخت مناسبی دارد و در مجالس استفاده می‌شود. به طارم استخوانی یا طارم سنگی هم نام‌ برده می‌شود.

برنج طارم هاشمی

محبوبیت برنج طارم هاشمی بین معطرترین برنج ایرانی زیاد است. رنگ‌دانه‌های برنج طارم هاشمی سفید مایل به کرم و کدر است. بعد از پخت قد آن به 13 میلی‌متر می‌رسد و حجم بیشتر شالیزارهای استان مازندران را به خود اختصاص داده است. برنج معطر مرغوبی است و بعد از پخت بافت و طعم خوبی دارد. در بین بهترین برنج معطر نسبت به دیگر انواع عطر کمتری دارد.

برنج کشت دوم

ملاک معطرترین برنج ایرانی عطر عالی و شامه نواز است. برنج کشت دوم برنج معطر در حد برنج طارم هاشمی است. بذر برنج کشت دوم که اواخر مردادماه کشت آن شروع و آبان‌ماه برداشت می‌شود؛ بذر طارم هاشمی است. به دلیل استفاده از کود زیاد جهت رشد سریع‌تر، در ساقه دارای مواد شیمیایی است و برای مصرف روزانه مناسب نیست و باتوجه‌به کیفیت و طعم عالی می‌توانید در مراسمات از آن استفاده کنید و بسیار مجلسی پسند است.

8 2 - معطرترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی

بهترین برنج ایرانی بر اساس معطرترین برنج ایرانی تعیین می‌شود یا بر اساس خوش‌پخت‌ترین برنج ایرانی؟ بسته به ملاک انتخابی می‌توان بهترین برنج ایرانی را تعیین کرد. از دیگر ملاک‌ها می‌توان بر اساس سالم‌ترین نوع برنج، بهترین برنج را مشخص نمود.

گران‌ترین برنج معطر ایرانی

قیمت برنج بر اساس منطقه کشت، زمان کشت، کیفیت، عطر و خوش‌پخت بودن تعیین می‌شود. در بین برنج‌های شمال، معطرترین برنج ایرانی برنج، صدری دم سیاه گران‌ترین برنج ایرانی است و علاوه بر گران‌ترین بهترین برنج معطر هم است.

سالم‌ترین برنج ایرانی

برنجی که در زمان کشت کود و سم کمتری به آن اضافه شده باشد؛ سالم‌ترین نوع برنج است. در معرفی بهترین برنج عطری به مقاومت بالای برنج هاشمی در برابر آفات گیاهی و جانوری اشاره کردیم. درنتیجه برنج هاشمی سالم‌ترین برنج شمال ایرانی است.

بهترین برنج معطر برای مصرف روزانه

برنج‌های شمال انواع مختلفی دارند. انواع برنجی که در این مقاله معرفی شدند همگی علاوه بر کیفیت خوب، بسیار خوش‌عطر هستند. هرچقدر میزان عطر برنج بیشتر باشد قیمت بالاتری دارد. بهترین برنج معطر برای مصرف روزانه باید قیمت مناسبی هم داشته باشد. در بین برنج‌های معرفی شده برنج علی کاظمی برای مصرف روزانه مناسب‌تر است و قیمت خوبی هم دارد.

جمع‌بندی

بعد از آشنایی با سالم‌ترین، باکیفیت‌ترین، خوش‌پخت‌ترین و معطرترین برنج ایرانی نوبت به خرید آن می‌رسد و امروزه به‌راحتی می‌توانید در هرجای ایران که باشید؛ از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برنج، آنلاین خرید کنید. می‌توانید از وب‌سایت مشهد برنج انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را باکیفیت و قیمت خوب خریداری کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

5 پاسخ به “معطرترین برنج ایرانی”

  1. هنگام پخت عطر فوووق العاده خوبی داره ممنون از سایت و فروشگاه خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت