.jpg - لوبیا پلو با مرغ مجلسی (درست کردن لوبیا پلو با مرغ خوشمزه)

لوبیا پلو با مرغ مجلسی (درست کردن لوبیا پلو با مرغ خوشمزه)

مشهد برنجمشهد برنج
1,137 بازدید
لوبیا پلو با مرغ مجلسی

لوبیا پلو با مرغ مجلسی یکی از غذاهای خوشمزه، سنتی و محبوب ایرانی است که به سبک‌های مختلف طبخ می‌شود. لوبیا پلو مجلسی را می‌توان با مرغ ریش‌ریش شده یا تکه‌ای درست کرد. برای درست کردن لوبیا پلو خوشمزه مهم است که از برنج ایرانی مرغوب استفاده کنید. هر چقدر کیفیت برنج عالی باشد، در نهایت طعم و مزه لوبیا پلو خوشمزه‌تر می‌شود. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی و برنج خارجی شما را با نحوه پخت لوبیا پلو با مرغ مجلسی، غذای سنتی ایرانی آشنا می‌کنیم.

17 1 - لوبیا پلو با مرغ مجلسی (درست کردن لوبیا پلو با مرغ خوشمزه)

مواد لازم برای پخت لوبیا پلو مجلسی

برای پخت لوبیا پلو با مرغ مجلسی در درجه اول باید مواد لازم تهیه شود. توجه داشته باشید برای اینکه در نهایت یک لوبیا پلو خوشمزه داشته باشید مهم است که مواد درجه یک و باکیفیت تهیه کنید. استفاده از چاشنی مناسب و برنج شمال ایرانی معطر، غذای سنتی لوبیا پلو را بسیار خوش‌عطر و خوشمزه می‌کند. مواد لازم برای پخت لوبیا پلو مجلسی برای 4 نفر عبارت‌اند از:

سینه مرغ1 عدد
برنج4 پیمانه
لوبیا سبز300 گرم
پیاز1 عدد بزرگ
رب گوجه‌فرنگی2 قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کردهبه مقدار کافی
پودر دارچین1 قاشق‌چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
ادویه پلویی1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

برای درست لوبیا پلو با مرغ مجلسی علاوه بر اینکه استفاده از انواع برنج شمال ایرانی خوش‌عطر و خوش‌طعم، لازم است بین 30 دقیقه تا 3 ساعت برنج را در آب و کمی نمک خیس کنید. بهترین زمان برای خیس کردن برنج جهت پخت به‌صورت آبکش 2 ساعت است. مراحل پخت و طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ به شرح زیر است:

1. مرحله اول آماده سازی مواد

بعد از خیس کردن برنج در آب و نمک برای پخت لوبیا پلو مجلسی باید سینه مرغ را به‌صورت مکعب‌های ریز خرد کنید. همچنین لوبیا سبز را هم خردکرده و به همراه کمی نمک نیم‌پز می‌کنید. اندازه لوبیا سبزها بین 1.5 تا 2 سانتی‌متر مناسب است.

2. مرحله دوم آماده کردن مایه لوبیا پلو

در این مرحله پیاز را به‌صورت ریز و نگینی خرد می‌کنید و همراه با روغن در ظرف موردنظر ریخته و تفت می‌دهید. بعد از شیشه‌ای و سبک‌شدن پیازها، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می‌کنید. مرغ‌های خرد شده به‌صورت مکعبی را به پیاز اضافه می‌کنید و تفت می‌دهید. بعد از اضافه‌کردن نمک، لوبیا سبزهای نیم‌پز شده را به مرغ اضافه می‌کنید و دوباره تفت می‌دهید. مواد باقی‌مانده شامل ادویه پلویی، رب گوجه‌فرنگی و زعفران دم‌کرده را اضافه می‌کنید. برای خوش‌رنگ شدن لوبیا پلو با مرغ مجلسی حتماً رب گوجه را تفت دهید. در نهایت یک فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا باحرارت ملایم مایه لوبیا پلو پخته و آب آن جمع شود.

برای مطالعه مقاله «ویژگی‌ها و خصوصیات یک برنج خوب + معرفی فروشگاه برای خرید » کلیک کنید.

3. مرحله سوم پخت برنج

در این مرحله قابلمه مناسب را از نیمه بیشتر آب می‌کنید و اجازه می‌دهید تا جوش بیاید. بعد از جوش‌آمدن نمک به مقدار لازم اضافه کنید و در نهایت آب برنج خیس شده را بگیرید و به آب در حال جوش اضافه کنید. بسته به نوع برنج بین 7 تا 8 دقیقه به برنج اجازه پخت می‌دهید و در نهایت آبکشی می‌کنید.

4. مرحله چهارم درست کردن ته دیگ

در این مرحله می‌توانید هم از نان و هم سیب‌زمینی برای ته‌دیگ لوبیا پلو با مرغ مجلسی استفاده کنید. بعد از اضافه‌کردن روغن و گذاشتن حلقه‌های سیب‌زمینی یا تکه‌های نان، باید برنج را با مواد آماده شده ترکیب کنید. به‌صورت لایه‌لایه برنج و مواد را اضافه می‌کنید و در نهایت اجازه می‌دهید لوبیا پلو مجلسی 40 تا 50 دقیقه دم بکشد. فراموش نکنید برای عطروطعم بیشتر قبل از دم‌کردن برنج، زعفران آب شده و کمی روغن یا کره اضافه کنید. در نهایت می‌توانید لوبیا پلو خوشمزه با مرغ را به همراه ماست و سبزی سرو کنید.

26 - لوبیا پلو با مرغ مجلسی (درست کردن لوبیا پلو با مرغ خوشمزه)

نکات مهم درست کردن لوبیا پلو خوشمزه

لوبیا پلو با مرغ مجلسی یک غذای پر خاصیت و بسیار خوشمزه است که در بین خانواده‌های ایرانی طرف‌داران زیادی دارد. رعایت نکات زیر به خوشمزه‌تر شدن لوبیا پلو کمک می‌کند. این نکات عبارت‌اند از:

  • می‌توانید به‌جای مرغ خرد شده، از مرغ ریش‌ریش استفاده کنید.
  • هنگام ترکیب برنج با مایه لوبیا پلو به‌صورت لایه‌لایه، برای خوش‌عطر شدن می‌توانید از پودر دارچین و گل سرخ هم استفاده کنید.
  • مرغ را به‌اندازه تفت دهید؛ زیرا زیاد تفت‌دادن باعث سفت‌شدن مرغ‌ها می‌شود.
  • از برنج های ایرانی مرغوب برای خوشمزه‌تر و مجلسی‌تر شدن استفاده کنید.
  • سعی کنید از مواد اولیه تازه در پخت لوبیا پلو استفاده کنید.
  • برای اینکه بعد از پخت برنج شفته نشود، هنگام آبکش کردن برنج، کمی آن را زنده بردارید.

خواص لوبیا پلو غذای خوشمزه ایرانی

غذای سنتی لوبیا پلو علاوه بر خوشمزه بودن، خواص زیادی دارد. خواص لوبیا پلو غذای خوشمزه ایرانی عبارت است از:

میزان کربوهیدرات هضم نشدنی یا فودمپ لوبیا سبز پایین است و مشکلات گوارشی ایجاد نمی‌کند.

این غذا سرشار از کربوهیدرات است و میزان انرژی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند.

لوبیا پلو با مرغ مجلسی به دلیل داشتن مرغ و لوبیا سبز سرشار از پروتئین است.

فولات موجود در لوبیا سبز و مرغ خون‌رسانی به مغز را بهبود می‌دهد و باعث تنظیم هورمون‌های نوراپی‌نفرین، دوپامین و سروتونین می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با نحوه درست کردن لوبیا پلو خوشمزه آشنا کردیم. لوبیا پلو با مرغ مجلسی را می‌توانید در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه در کنار انواع غذاهای دیگر سرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای درست‌کردن لوبیا پلو مجلسی از برنج ایرانی مرغوب و باکیفیت استفاده کنید. انواع برنج شمال به دلیل داشتن عطر و بوی فوق‌العاده و کیفیت پخت عالی، به خوشمزه‌تر شدن غذا و ظاهر مجلسی آن کمک می‌کنند. برای خرید انواع برنج باکیفیت می‌توانید به وب‌سایت مشهد برنج مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی باکیفیت و قیمت مناسب است. با خرید از مشهدبرنج طعم واقعی برنج ایرانی را بچشید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت