طرز پخت پلو گشنیز به همراه مرغ| غذای مکزیکی جذاب

مشهد برنجمشهد برنج
940 بازدید
مصرف برنج

در کشور مکزیک مردم علاقه زیادی به فلفل، برنج قهوه‌ای، گشنیز و آبلیمو در غذاهای خود دارند. پلوگشنیز مکزیکی شباهت زیادی به شویدپلوی ایرانی دارد. پلو گشنیز به همراه ران مرغ یکی از غذاهای محبوب در بین مردم مکزیک است که با چاشنی لیمو سرو می‌شود. ناگفته نماند که می‌توان این غذای مکزیکی جذاب را با گوشت هم سرو کرد. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج شما را با طرز تهیه پلوگشنیز آشنا می‌کنیم.

پلو گشنیز به همراه ران مرغ

در پخت پلوگشنیز به همراه مرغ بیشتر از ران مرغ استفاده می‌شود. طرز تهیه گشنیز پلو با مرغ بسیار راحت است. مکزیکی‌ها برای سال نو گشنیز پلو را همراه با لوبیا سیاه مکزیکی طبخ می‌کنند. اعتقاد دارند در این پلو، لوبیا نمادی از سکه و گشنیز هم نمادی از اسکناس است. خوردن این پلو در شروع سال میلادی را پربرکت می‌دانند.

پلو گشنیز

مواد لازم پلو گشنیز به همراه ران مرغ

برای درست‌کردن غذای خوشمزه مکزیکی پلوگشنیز به همراه ران مرغ مواد زیر را لازم داریم:

  • یک لیوان گشنیز تازه خرد شده
  • نصف فنجان روغن‌زیتون
  • 6 پیمانه برنج قهوه‌ای
  • یک قاشق غذاخوری آبلیمو
  • نصف قاشق‌چای‌خوری رنده پوست لیمو
  • 3 عدد ران مرغ بدون پوست‌واستخوان
  • 6 حبه سیر ریز خرد شده
  • پودر فلفل تند یا چیلی 2 قاشق‌چای‌خوری

 طرز تهیه گشنیز پلو با مرغ

در یک ظرف بزرگ ابتدا نمک، فلفل پودر چیلی، روغن‌زیتون، پوست لیمو، سیر و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید. مرغ‌های برش خورده به‌صورت لایه‌لایه نازک را در این مواد مزه‌دار کنید. برای اینکه مرغ‌ها بهتر طعم‌دار شوند؛ بر روی ظرف سلفون بکشید و به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید. بعد از استراحت و طعم‌دار شدن مرغ‌ها آن‌ها را در تابه به مدت 6 دقیقه گریل کنید. قبل از سرخ‌کردن مرغ‌ها برای اینکه به‌صورت هم‌زمان پلوگشنیز به همراه ران مرغ آماده باشد؛ مراحل پخت پلو را شروع کنید. طرز پخت پلو گشنیز به این صورت است که در شروع، برنج موردنظر را به‌اندازه کافی شسته و به همراه نمک خیس کنید. قابلمه موردنظر را به همراه آب و روغن‌زیتون بر روی حرارت بگذارید. بعد از جوش‌آمدن برنج را اضافه کنید. بعد از گذشت زمان 10 تا 15 دقیقه بسته به نوع برنج آن را آبکش کنید. هنگام دم‌کردن برنج، یک‌لایه برنج ریخته، بر روی آن گشنیز تا آخر ادامه دهید. در نهایت به مدت 40 دقیقه آن را دم کنید. هنگام سرو، گشنیز پلو را در ظرف موردنظر ریخته، ران‌های مرغ گریل شده را بر روی آن بچینید و در آخر لیمو و گشنیز بر روی برنج قرار دهید. پلوگشنیز به همراه ران مرغ غذای مکزیکی جذاب و خوشمزه آماده سرو است.

برای مطالعه مقاله «همه چیز در مورد برنج چمپا» کلیک کنید.

طرز تهیه گشنیز پلو با گوشت چرخ کرده

مزیت درست‌کردن پلوگشنیز به همراه ران مرغ این است که پخت راحتی دارد و به طعم و ذائقه ایرانی‌ها به‌خصوص اگر از انواع برنج ایرانی استفاده شود، نزدیک است. می‌توان این پلو را همراه با گوشت چرخ‌کرده طبخ و سرو کرد. طرز تهیه گشنیز پلو با گوشت چرخ‌کرده به این صورت است که گوشت چرخ شده را همراه با پیاز نگینی مخلوط، ادویه‌جات لازم مانند زردچوبه، فلفل و سیر به آن اضافه می‌کنید و به مدت دو ساعت استراحت می‌دهید. سپس مواد گوشتی را به‌صورت توپ‌های ریز و گرد در می‌آورید و در روغن سرخ می‌کنید. هنگام دم‌کردن برنج می‌توانید گوشت‌ها را مانند گشنیز در لابه‌لای پلو بریزید یا اینکه هنگام سرو پلو بر روی برنج‌ها بگذارید. طرز تهیه پلوگشنیز به همراه ران مرغ با گشنیز پلو گوشت چرخ‌کرده تفاوت خاصی ندارد و تنها تفاوت در نوع گوشت مصرفی است.

طرز تهیه گشنیز پلو با ماهی

اگر طرف‌دار غذاهای دریایی هستید؛ می‌توانید گشنیز پلو را با ماهی یا تن‌ماهی طبخ کنید. طرز تهیه گشنیز پلو با ماهی با نوع مرغ و گوشت آن تفاوتی ندارد و تنها به‌جای مرغ و گوشت قرمز از ماهی با تن‌ماهی استفاده می‌شود. هنگام دم‌کردن برنج بین لایه‌های برنج همراه با گشنیز، ماهی هم اضافه می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با طرز تهیه گشنیز پلو ساده و انواع دیگر پلو گشنیز به همراه ران مرغ، همراه با گوشت چرخ‌کرده و همراه با ماهی آشنا کردیم. گشنیز پلو علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است؛ به دلیل داشتن سبزی معطر گشنیز، دارای عطر و بوی بی‌نظیر و خواص خوبی است. از خواص گشنیز پلو می‌توانیم به بهبود گوارش، سلامت استخوان‌ها، کنترل دیابت و کم‌خونی اشاره کنیم. به دلیل استفاده از برنج قهوه‌ای یک غذای پرخاصیت است. می‌توانید از انواع برنج ایرانی در پخت این غذا استفاده کنید. برای خرید انواع برنج ایرانی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مشهد برنج مراجعه کنید. مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌ ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی باکیفیت و قیمت مناسب است. با خرید از مشهدبرنج طعم دلچسب برنج ایرانی را تجربه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “طرز پخت پلو گشنیز به همراه مرغ| غذای مکزیکی جذاب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت